1

آمریکا با تجهیز شورشیان به درگیری‌ها در سوریه دامن می‌زند

  • کد خبر : 73316
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸

رئیس مرکز اقدام بین‌المللی نیویورک در مصاحبه با یک شبکه روس تأکید کرد که آمریکا و ناتو با کمک به گروههای افراطی در سوریه و تجهیز کردن گروههای شورشی به دنبال سازماندهی و دامن زنگ به جنگ در سوریه هستند.

به گزاش افق «سارا فلاندرز» رئیس مرکز اقدام بین المللی نیویورک در مصاحبه با شبکه راشاتودی تصریح کرد که آمریکا با مسلح کردن گروههای افراطی سوریه برای تغییر نظام در سوریه، مردم منطقه را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

*آمریکا به دنبال دخالت در سوریه است

فلاندرز در خصوص ارزیابی سازمان ملل از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در تمامی سوریه و نه تنها حلب گفت: این یک شیوه بسیار خطرناک است زیرا آمریکا به وضوح در حال استفاده از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های ممکن بین‌المللی است تا بتواند به دخالت خود ادامه دهد. این آمریکا و ناتو هستند که به وضوح، سلاح به منطقه وارد می‌کنند که این اقدامات کاملاً سازماندهی شده است و بحران به وجود می‌آورد. استفاده از سلاح‌های شیمیایی که تقریباً بحران جدی بیشتری را به وجود می‌آورد جزء دستور کار عربستان سعودی و ترکیه است که عضو ناتو می‌باشد و بیشتر جزء دستور کار آمریکا است که در حال دامن زدن و هماهنگ کردن این جنگ علیه مردم سوریه است.

*سناریوی جنگ عراق در سوریه در حال تکرار است

فلاندرز در مقایسه، ادعاهای واهی سلاح‌های کشتار جمعی که بعنوان بهانه‌ای برای حمله به عراق استفاده شد و هم‌اکنون درباره سوریه نیز مطرح است، گفت: همان سناریو که برای عراق مطرح شد، برای سوریه نیز مطرح است. منظورم این است، چه کسی امروز در جهان سلاح‌های کشتار جمعی دارد؟ پنتاگون. و این یک واقعیت است. بعلاوه آنکه، اتهام وارد کردن به کشورهایی که در تلاش برای دفاع از حاکمیت خود هستند، یک بهانه‌ای برای جنگ، برای اشغالگری و برای بی‌ثبات کردن و وارد کردن سلاح‌های بیشتر و بیشتر بوده است و بهانه‌ای برای حمایت مالی از جوخه‌های مرگ است که تلاش می‌کنند جنگ داخلی، قومی و فرقه‌ای به وجود آورند. این یک سیاست خیلی خطرناک است و سیاست بسیار بسیار بدی از جانب وزارت خارجه و کاخ سفید است. هشدارهایی درباره سلاح‌های شیمیایی بهانه‌ای برای مداخله بیشتر و عمیق‌تر آمریکا است.

*سوریه بعد از اسد با کشته شدن افراد زیاد همراه خواهد بود

وی در پایان در خصوص عواقب سقوط «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت: به طور قطع ایده مداخله خارجی، ورود سربازان مزدور به منطقه وجود دارد. به طور قطع ما می‌توانیم شاهد باج‌گیری‌های بسیار زیاد، کشته شدن افراد همچون جنگ آمریکا در عراق و افغانستان و لیبی باشیم. اگر نگاهی به لیبی امروز بیاندازید، حتی ذره‌ای ثبات در آن مشاهده نمی‌کنید، یک دولت کاملاً بدون عملگرایی مشاهده می‌کنید و هم‌اکنون شما شاهد کشته شدن ۷۰ هزار نفر در سوریه در نتیجه جنگ هماهنگ شده آمریکا و ناتو هستید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73316

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر