2

کاندیداهای شورای شهر می توانند در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کنند

  • کد خبر : 74268
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۰۹

فرماندار بندرعباس گفت: امکان پیش ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شده است.

خبرگزاری فارس: امکان ثبت نام کاندیداهای شورای شهر در دفاتر پیشخوان دولت

احمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه ستاد انتخابات شهرستان بندرعباس رسما طی روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد.

وی همچنین پیرامون نحوه ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات برای شوراها گفت: براساس ابلاغیه صادره شده از وزارت کشور از تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری ثبت نام از کاندیداها آغاز می‌شود.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده امکان ثبت نام اولیه داوطلبان در دفاتر پیشخوان دولت مهیا شده است، اظهار داشت: مسئولان و عوامل اجرایی ستاد انتخابات بندرعباس نیز مقدمات و زمینه را در راستای تائید، تطبیق و احراز اصالت اسناد فراهم آورده‌اند.

مرادی با بیان اینکه این امکان به منظور جلوگیری اتلاف وقت داوطلبان ایجاد شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که ثبت نام از داوطلبان به بهترین نحو ممکن در سطح شهرستان انجام شود.

طبق اعلام فرمانداری بندرعباس طی روزهای گذشته، در این شهرستان ۲۰۴ روستای واجد شرایط برخورداری از شورای اسلامی وجود دارد که از این میزان ۱۸۳ روستا زیر ۱۵۰۰ نفر جمعیت و ۲۲ روستا بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت هستند و جمعا تعداد ۶۵۶ نفر اعضای شورای اسلامی باید برای روستاهای این شهرستان انتخاب شوند.

تعداد اعضای شورای اسلامی روستاهای تا ۱۵۰۰ نفر جمعیت، سه نفر و روستاهای بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت و بخش، پنج نفر خواهد بود.

همچنین در شهرستان بندرعباس پنج شهر وجود دارد که در این دور از انتخابات ۱۳ نفر به عنوان اعضای شورای شهر بندرعباس و چهار شهر دیگر نیز در هر کدام پنج نفر به عنوان اعضا شورا انتخاب خواهند شد که در مجموع ۳۳ نفر به شوراهای شهر، راه خواهند یافت.

یادآور می‌شود به‌منظور برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر، هیئت اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار و عضویت رئیس اداره ثبت احوال، رئیس اداره آموزش و پرورش و هشت نفر از معتمدان شهرستان تشکیل می‌شود.

همچنین برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا، هیئت اجرایی بخش به ریاست بخشدار و عضویت نمایندگان دستگاه‌های مذکور در ماده (۳۲) و مسئول جهاد کشاورزی بخش و یا معاون وی و هفت‌نفر از معتمدان محدوده بخش تشکیل می‌شود‌.

بندرعباس پرجمعیت‌ترین شهرستان هرمزگان و به عنوان مرکز این استان به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر