4

محرومیت هواداران تراکتورسازی از دو بازی خانگی قطعی است

  • کد خبر : 7450
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۴۵

دبیر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: رای تجدیدنظر شده درباره محرومیت هواداران تراکتورسازی از دو بازی خانگی قطعی است و به ایجاد امنیت بیشتر در فوتبال کمک می‌کند. علی فرشاد سپهر ، درباره کیفیت رایی که به محرومیت دو جلسه هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی از تماشاهای بازی‌های خانگی‌شان انجامیده است، اظهار کرد: رای کمیته انضباطی […]

دبیر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: رای تجدیدنظر شده درباره محرومیت هواداران تراکتورسازی از دو بازی خانگی قطعی است و به ایجاد امنیت بیشتر در فوتبال کمک می‌کند.
علی فرشاد سپهر ، درباره کیفیت رایی که به محرومیت دو جلسه هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی از تماشاهای بازی‌های خانگی‌شان انجامیده است، اظهار کرد: رای کمیته انضباطی درباره تخلفات هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی در جریان بازی فصل گذشته برابر ملوان، برگزاری سه بازی خانگی تراکتورسازی بدون حضور تماشاگران بود که این رای در رسیدگی مجدد به شورای استیناف آمد و به دو جلسه کاهش پیدا کرد. در حال حاضر هم این رای قطعی بوده و لازم الاجرا است.

وی در واکنش به این که ممکن است مسئولان باشگاه تراکتورسازی به وسیله درخواست از عباسی (سرپرست سازمان تربیت بدنی) قصد لغو این رای را داشته باشد، تصریح کرد: سابقه ندارد که آرای انضباطی قطعی شورای استیناف مجددا مورد بررسی قرار گیرد و تنها یک مورد بوده که آن هم مربوط به جاسم کرار بازیکن فصل پیش تراکتورسازی بود تا جایی که مسئولان این تیم مجوز رسیدگی دوباره به پرونده‌ او در استیناف را از علی سعیدلو، رییس وقت سازمان تربیت بدنی گرفتند. آرای استیناف نهایی بوده و تنها در مواردی اندک با دستور رییس فدراسیون مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که نیاز به بررسی مجدد دوباره برخی پرونده‌ها را به لحاظ قانونی چه کسی و با چه صلاحیتی تشخیص می‌دهند، گفت: همان طور که گفتم رسیدگی مجدد به آرای قطعی استیناف از نوادر است. اگر اسناد و دلایل جدیدی احراز شود که نیاز به رسیدگی مجدد را بطلبد، ممکن است با دستور رییس فدراسیون موضوع دوباره بررسی شود. اما آنچه مهم است باز هم استیناف است که رای جدید را صادر می‌کند.

فرشاد سپهر در واکنش به این که هم شما و هم همه علاقمندان به فوتبال می دانند که کاهش محرومیت جاسم کرار در فصل گذشته دستوری بود، پس چطور رای جدید در آن زمان را بر آمده از رسیدگی دوباره شورای استیناف مطرح می‌کنید به ایسنا گفت: من درباره آنچه که وظیفه و مسئولیتم ایجاب می‌کند صحبت می‌کنم ، به عنوان نماینده شورای استیناف می گویم که بنابر دستوری که داده شد، پرونده‌ جاسم کرار مورد بررسی مجدد قرار گرفت. باید در نظر داشت کرار در آن زمان سابقه تخلف و محرومیت نداشت و شرایط ویژه‌ای وجود داشت که ما با در نظر گرفتن تمامی جوانب یک جلسه از محرومیت او کم کردیم. بعد از آن بود که کرار دوباره تخلف‌هایی را داشت.

دبیر کمیته استیناف در واکنش به این که پس خودتان هم تصمیم رییس وقت سازمان تربیت بدنی یا به تعبیری شورای استیناف بازدارندگی برای سوء رفتار بازیکن خاطی نداشته است، اظهار کرد: حالا آنچه که واقعیت دارد و همه در فوتبال دیدند، این را می‌رساند در حال حاضر هم رایی که برای محرومیت هواداران تراکتورسازی صادر شده با هدف ایجاد امنیت بیشتر در فضای فوتبال کشور است. تیم‌هایی که به استادیوم دیگر شهرها می‌روند، باید در امنیت کامل به فوتبال بپردازند. ما باید بر تصمیم‌هایی که منجر به کاهش تخلفات می‌شود، اصرار بورزیم. ما روی تصمیم فوق خیلی کار کردیم و استیناف جوری رای داده که هم شان مرجع تصمیم گیرنده حفظ شود و هم تصمیم درستی برای آینده فوتبال ما باشد. به هیچ وجه نمی‌توان رفتار برخی از تماشاگران در جریان بازی تراکتورسازی و ملوان را توجیه کرد، آن‌ها هر آسیبی را که خواستند به تیم خودشان و ورزشگاه وارد ساختند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در قوه قضاییه هم آرایی که مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند، باز هم بررسی مجدد می‌شوند؟ گفت: در آنجا هم شاید از هر ۱۰ هزار پرونده‌ یکی دو مورد آن هم در شرایط ویژه‌ و با تکیه بر احراز اسناد و مدارک جدید مورد بازبینی قرار گیرند. آرای ما هم مثل آرای قوه قضاییه است و همان کیفیت را دارد. من که شخصا تغییری در آرای مورد تجدید نظر قرار گرفته در قوه قضاییه ندیدم. مواردی در آنجا است که برای رسیدگی ویژه‌ با دستور مستقیم رییس قوه قضاییه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

فرشاد سپهر در پاسخ به این سوال که پس به نظر چون شما ریشه فعالیت‌ رسمی‌تان به قوه قضاییه بر نمی‌گردد ممکن است حتی آرای تجدید نظر شده هم دوباره تغییر کنند؟ خاطر نشان کرد: حالا فوتبال است و در آن اتفاقات زیادی می افتد، اما ما تلاش می‌کنیم تصمیم‌ها به گونه‌ای باشد که به فوتبال کمک کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر