3

ادغام سازمان های توسعه ای به طور کامل منتفی است

  • کد خبر : 7536
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵

‘محمدمسعود سمیعی نژاد’ روز شنبه درنشستی خبری اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت و اهداف تعیین شده برای دو سازمان توسعه ای زیر مجموعه وزارت صنایع و معادن، قضیه ادغام این سازمان ها به طور کامل منتفی است و این سازمان ها کماکان مانند سابق به فعالیت خود ادامه می دهند. وی تاکید […]

‘محمدمسعود سمیعی نژاد’ روز شنبه درنشستی خبری اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت و اهداف تعیین شده برای دو سازمان توسعه ای زیر مجموعه وزارت صنایع و معادن، قضیه ادغام این سازمان ها به طور کامل منتفی است و این سازمان ها کماکان مانند سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی تاکید کرد: البته این امکان وجود دارد وظایف برخی سازمان هایی که به موازات سازمان های توسعه ای در حال فعالیت هستند، به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) و ایمیدرو واگذار شود.
وی با اشاره به اصلاح اساسنامه سازمان های توسعه ای بیان کرد: بعد از طی مراحل ادغام دو وزارتخانه ، اساسنامه سازمان های توسعه ای با هدف رفع موانع توسعه ی کشور تغییر می کند.
سرپرست ایمیدرو در خصوص اعتراض تولیدکنندگان مبنی بر عدم وجود مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی بیان داشت:نیاز کشور به فولاد حدود ۱۱ میلیون تن است که مجتمع فولاد مبارکه درحال حاضر تولید۲/۵ میلیون تن آن را برعهده دارد و برنامه ریزی کرده تا تولید خود در بخش محصولات تخت را به ۱۱ میلیون تن برساند.
سمیعی نژاد گفت: از آنجا که تولید داخل جوابگوی نیاز تمام مصارف داخلی نیست، هر ساله مقادیری واردات در این بخش از سوی تولیدکنندگان انجام می شد که این واردات در سال جاری به موقع انجام نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر و در راستای حمایت از تولید داخلی و صنایع پائین دستی ، صادرات در بخش فولاد متوقف شده است.
وی با محور قراردادن بحث خودکفایی فولاد و وعده های داده شده در این زمینه عنوان داشت: برای تحقق این امر، تولید فولاد تا مرز ۲۳ میلیون تن هدف گذاری شده که چهار میلیون تن آن باید توسط بخش خصوصی و باقی توسط بخش دولتی تامین شود که تاحد زیادی در بخش دولتی محقق شده است.
وی گفت: هر زمان که بخش خصوصی بتواند سه میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد مذاب کشور اضافه کند، خودکفایی کشور در این حوزه را اعلام می کنیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ معدن سنگ آهن در اختیار بخش خصوصی است و تا پایان برنامه پنجم توسعه تولید فولاد کشور باید به ۴۲ میلیون تن برسد که ۱۲ میلیون تن آن باید ازسوی بخش خصوصی تامین شود.
سرپرست ایمیدرو در خصوص چگونگی مصرف منابع حاصل از فروش فولاد هرمزگان یادآور شد: این منابع در اختیار خزانه کل کشور قرار گرفت و دولت نیز در مورد نحوه هزینه کرد آن تصمیم گیری کرد. براین اساس ۲۸۰ میلیارد تومان آن به ایمیدرو و بخشی نیز برای بازسازی و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی اختصاص داده شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7536

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر