4

تصویب ضوابط بلند مرتبه سازی در سال جاری

  • کد خبر : 77599
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: از آغاز اجرای طرح تفصیلی تهران تاکنون دو میلیون استعلام از سامانه طرح تفصیلی انجام شده است.

علیرضا جاوید با اشاره به استقبال شهروندان از طرح تفصیلی شهر تهران گفت: ازابتدای سال ۹۱  که طرح تفصیلی تهران ملاک عمل قرار گرفت و اطلاعات آن در سایت شهرداری برای استفاده عموم گذاشته شد تا کنون ۲ میلیون استعلام انجام شده که در نوع خود بی نظیر است.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند در این سایت هم از اطلاعات ملک خود آگاه شوند و هم با ضوابط طرح تفصیلی را مطالعه کنند گفت: در سال ابتدایی اجرای طرح تفصیلی پیشنهادات و انتقاداتی از سوی شهروندان و کارشناسان به ما داده شده و ما نیز پس از جمع بندی و بررسی نهایی برای تصویب نهایی این موارد را به مراجع تصمیم گیری ارسال می کنیم تا مشکلات طرح تفصیلی برطرف شود .

معاون شهردار تهران با ابراز امیدواری که درسال دوم اجرای طرح تفصیلی شاهد حسن اجرای بهتر این طرح باشیم گفت: هنوز مواردی که باید مورد بازنگری قرار گیرد را از لحاظ وزنی و کمی مورد پالایش قرار نداده ایم، هر طرحی در زمان اجرا مغایرت و مشکلات آن مشخص می شود که ما نیز این موضوع را برای ۵ سال اول اجرای طرح تفصیلی پیش بینی کرده بودیم و امیدواریم با پایش و بازبینی و تدقیق طرح رضایت شهروندان را جلب کنیم .

جاوید ادامه داد: طرحهای موضوعی و موضعی طرح تفصیلی در ۵ ساله اول آن تدوین و تصویب می شود. به همین دلیل قراردادهایی با مشاورین طرح به امضا رسیده است و تعدادی از این طرحها امسال به مراجع تصویب کننده ارائه می شود .

به گزارش افق / مهر :وی در خصوص آخرین وضعیت ضوابط بلند مرتبه سازی در پایتخت گفت: ضوابط بلند مرتبه سازی از طرحهای موضوعی و موضعی است که در آن هم به موضوع بلند مرتبه سازی و هم مکان یابی برای ساخت و ساز سازهای بلند پرداخته شده که مطالعات آن توسط مشاورین انجام شده و آماده ارائه به مراجع تصمیم گیر است و تا سال ۹۲ به نتیجه خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر