3

«منادیان حماسه» تلاش برای اتکا بر خرد جمعی در رسانه‌هاست

  • کد خبر : 77687
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹

هدف از برگزاری این همایش، تبیین حدود، حقوق و رسالت رسانه‌ها با توجه به فضای رقابتی انتخابات است که در آن افکار عمومی بیش از هر مقطع دیگری به اخبار و تحلیل سیاسی نیاز دارد

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد همایش منادیان حماسه بیان کرد: همایش منادیان حماسه تلاش برای اتکا بر خرد جمعی در رسانه‌های کشور است تا در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیده شده، لوازم و ضرورت‌های این رویکرد حماسی در حوزه رسانه تبیین شود.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهمیت تاریخی این نام‌گذاری و در پیش بودن دو انتخابات مهم تصمیم گرفت تا علاوه بر ایفای وظایف نظارتی و حمایتی زمینه‌ای را فراهم کند تا اصحاب رسانه با هم‌فکری مسؤولان کشور فرصت‌ها و چالش‌هایی را که انتخابات برای آنها در بر دارد، پیش‌بینی و با سیاست‌گذاری صحیح و مؤثر مدیریت کنند.

او درباره هدف از برگزاری این همایش تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش، تبیین حدود، حقوق و رسالت رسانه‌ها با توجه به فضای رقابتی انتخابات است که در آن افکار عمومی بیش از هر مقطع دیگری به اخبار و تحلیل سیاسی نیاز دارد و نسبت به آنها حساس است.

پاک‌آیین با بیان اینکه در این همایش علاوه بر مباحث حقوقی با محوریت قانون مطبوعات و قانون انتخابات مباحث حرفه‌یی روزنامه‌نگاری و همین‌طور مقوله اخلاق رسانه با تاکید بر اخلاق رقابت، اخلاق پیروزی و اخلاق شکست سیاسی به بحث و بررسی گذاشته شده و انتظارات حرفه‌یی از رسانه‌ها در قبال هر یک از این مقولات مطرح خواهد شد‌، گفت: یکی دیگر از اهداف همایش منادیان حماسه، تشویق رسانه‌ها به ارتقای آگاهی‌های سیاسی مردم با تمرکز بر برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی به جای توجه افراطی به حاشیه‌های رقابت است.

او با اشاره به برگزاری همایش منادیان حماسه برای اولین‌بار تاکید کرد: این برای نخستین‌بار است که با حضور جمعی کثیری از مدیران مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همین‌طور مسؤولان و مدیران ارشد فرهنگی و سیاسی کشور فرصت‌ها و چالش‌های حرفه‌یی رسانه‌ها در انتخابات و راهبردهای مطلوب در این‌باره مورد بحث و بررسی همه‌جانبه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در آستانه برگزاری همایش «منادیان حماسه» توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جزییات این همایش اعلام شد.

در این همایش سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد‌، محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان‌، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی‌، رییس کمیسیون فرهنگی کشور،‌ صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات، سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این همایش مستند «منادیان حماسه» اکران می‌شود که در آن شماری از شخصیت‌های سیاسی، حقوقی و رسانه‌یی به همراه اعضای هیات نظارت بر مطبوعات و هیات منصفه مطبوعات دیدگاه‌های خود را حول محور انتخابات و رسانه تشریح خواهند کرد.

همایش منادیان حماسه ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه – ۹ اردیبهشت ماه – در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان برگزار می‌شود و اجرای این مراسم را مرتضی حیدری برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر