2

انفجار بوستون، آلمان را متوجه مهاجران قفقازی کرد

  • کد خبر : 78277
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۳۴

سازمان‌های امنیتی در آلمان پس از انفجار در شهر بوستون آمریکا توجه‌شان به افراط‌‌گرایان منطقه قفقاز جلب شده که در آلمان زندگی می‌کنند.

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «سازمان‌های امنیتی در آلمان پس از انفجار در شهر بوستون آمریکا توجه‌شان به افراط‌‌گرایان منطقه قفقاز جلب شده که در آلمان زندگی می‌کنند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی آمریکا متهمان دو ماراتن بوستون را متهم به داشتن رابطه با افراطیون قفقاز کرده‌اند.»

بنابر این گزارش، هانس گئورگ ماسن، رئیس اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان در این باره گفت در حال حاضر ۲۰۰ نفر از شهروندان قفقاز که در آلمان زندگی می‌کنند، زیر نظر هستند. ماسن در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه آلمانی “ولت” تاکید کرد که این افراد هواداران گروه “امارات قفقاز” هستند.

گروه نظامی امارات قفقاز از طرف آمریکا و روسیه به عنوان سازمانی تروریستی شناخته می‌شود. روسیه به شدت در پی دستگیری دوکو عمرف، رهبر این گروه است. کارشناسان امور امنیتی بر این نظرند که این گروه با شبکه تروریستی القاعده در ارتباط است.

رئیس اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان در ادامه گفت روشن شدن فعالیت اعضای این گروه در آلمان بسیار پراهمیت است و همچنین تحقیق در باره دو موضوع: تامین مالی این گروه تروریستی و انتقال اعضای آن به طور قاچاق به آلمان.

هانس گئورگ ماسن خاطر نشان کرد که تبلیغ هواداران این گروه را در آلمان برای یافتن اعضای جدید نباید بی‌اهمیت دانست. وی اعلام کرد که آلمان همچنان در خطر حملات تروریستی قرار دارد. ماسن در این باره گفت: «خطر حملات تروریستی به آلمان همچنان بالاست و تغییری نکرده است. آلمان همچنان در مرکز توجه تروریست قرار دارد.»

ماسن اما تاکید کرد در حال حاضر هیچ مدرکی در دست نیست که نشان دهد تروریست‌ها حمله به آلمان را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر