1

سپاه هیچگاه در انتخابات به نفع و ضرر کسی موضع‌گیری نخواهد داشت

  • کد خبر : 78679
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مشارکت، سلامت، ‌امنیت و نتیجه مطلوب در انتخابات را کلیدواژه‌های خلق یک حماسه دانست و گفت: سپاه هیچگاه در انتخابات به نفع و ضرر کسی موضع‌گیری نخواهد داشت.

سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس، درباره زمینه‌های تحقق مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: ملت ایران همانطور که نشان داده در طول ۳۴ سال گذشته یک ملت حماسه‌ساز بوده اما سال ۹۲ با توجه به رویارویی ملت ایران با نظام سلطه یکی از سال‌های بسیار مهم ارزیابی می‌شود و تحلیل دشمنان نیز این است که در حال از دست دادن فرصت‌ها هستند و باید از فرصت‌ها طوری استفاده کنند که جمهوری اسلامی نتواند موقعیت خود را تثبیت کند.

سردار جوانی ادامه داد: یکی از عرصه‌های مهمی که دشمن به آن چشم دوخته صحنه انتخابات است و مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن سال گذشته تاکید کردند که دشمنان بر انتخابات ما متمرکز شده‌اند و می‌خواهند مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهند.

** ۴ کلید واژه یک انتخابات حماسی

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ملت ایران باید با نگاه واقعی به عرصه انتخابات خلق حماسه کند، یادآور شد: با مروری بر فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان ۴ کلید واژه را به عنوان نشانه‌های یک انتخابات حماسی مورد توجه قرار داد.

وی بر همین اساس افزود: اولین کلید واژه بحث «مشارکت گسترده و فراگیر مردم در انتخابات» است که از لوازم آن مشارکت جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و انجام یک رقابت در چارچوب قانون است و مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خودشان تاکید کردند،‌انتخابات متعلق به یک سلیقه خاص نیست، بلکه سلایق گوناگون در انتخابات هم حق و هم وظیفه شرکت دارند.

سردار جوانی با بیان اینکه حاکمیت لوازم یک مشارکت گسترده را فراهم کرده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که ما یک رقابت انتخاباتی پیش‌رو داشته باشیم که نتیجه آن بالا رفتن مشارکت است.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران کلید واژه دوم را «سلامت انتخابات از منظر مردم» دانست و تصریح کرد: دشمنان امروز برای کاهش مشارکت و ایجاد زمینه‌های التهاب‌آفرینی در کشور سعی دارند دست به مخدوش کردن سلامت انتخابات بزنند و با بررسی‌های میدانی مشخص شده انتخابات کشورمان از آزادترین انتخابات در جهان است و حضور گسترده مردم در انتخابات ۳۴ سال گذشته مؤید این امر است.

وی با بیان اینکه نظارت در انتخابات‌مان به گونه‌ای است که سازوکارها سلامت آن را تضمین می‌کنند، افزود: دشمنان ما با بسیج رسانه‌ای خود تلاش کردند که به بخشی از جامعه القا کنند که انتخابات از سلامت کامل برخوردار نیست.

سردار جوانی بر همین اساس به القای شعار انتخابات آزاد اشاره کرد و گفت: آنها با طرح چنین شعارهایی قصد دارند سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند و برخی افراد در داخل نیز خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: کلید واژه سوم «امنیت در انتخابات» است؛ اگر کشور ما در مقطع پس از انتخابات از همین ثبات و آرامش فعلی برخوردار باشند، انتخابات مایه سرافرازی کشور در جهان خواهد بود اما دشمنان با زمینه‌ سازی‌هایی به دنبال التهاب‌آفرینی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی نیز باید هوشمندی خود را کاملا حفظ کنند، تصریح کرد: چهارمین کلید واژه خلق یک حماسه سیاسی، «انتخاب با معیار و ملاک معقول است طوری که نتیجه انتخابات یک نتیجه مطلوب» برای کشور باشد.

سردار جوانی با بیان اینکه دولت یازدهم باید به تعبیر مقام معظم رهبری دربردارنده نقاط قوت دولت و مبرا از ضعف‌های آن باشد، افزود: بنابراین مشارکت، سلامت،‌امنیت و نتیجه مطلوب کلید واژه‌های خلق یک حماسه است و دشمنان نیز می‌خواهند که چنین انتخاباتی رقم نخورد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود فتنه‌گران قصد دارند انتخابات ۹۲ را به صحنه انتقام از نظام پس از انتخابات ۸۸ تبدیل کنند، گفت: انجام چنین اقدامی امروز در جامعه ما زمینه‌های آن وجود ندارد، چرا که بصیرت بالای مردم ایران مانع از بروز این اقدامات است چرا که در حال حاضر نیز نگاه آنها متفاوت از مقطع ۸۸ است.

وی با بیان اینکه جریانی که فتنه را به پا کرد، با اعتمادی که از قبل در جامعه داشت توانست بخشی از جامعه را تحریک کند، خاطرنشان کرد: آنها در سال ۸۸ با عوام‌فریبی القای تقلب کردند اما در نهایت دست آنها رو شد.

سردار جوانی گفت:‌بسیاری از مردم که تحت تاثیر القائات نادرست آنها قرار گرفته بود، از فتنه ابراز برائت کردند؛ بخشی که دست به فتنه زد، امروز سعی دارد خود را از براندازی مبرا بداند،‌لذا در صدد است در انتخابات پیش‌رو نیز چنین اقدامی را انجام دهد درحالی که زمینه‌های اجتماعی آن و نقش‌های عمده‌ اصلاح‌طلبانی که خود را وفادار به انقلاب می‌دانند، زمینه‌های این افراطی‌گری‌ها را فراهم نمی‌کند. از این رو رادیکال‌هایی که جریان فتنه را برپا کردند در حال حاضر در نوعی انزوا قرار دارند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: همه کسانی که خود را دوم خردادی معرفی می‌کردند، احساس می‌کنند که در سال ۸۸ متضرر شده‌اند از این رو دیگر دلیلی نمی‌بینند که پس از ۴ سال تجربه شکست خورده خود را تکرار کنند.

**تعدد کاندیداها فرصت نظام است

وی در پاسخ به سؤالی که آیا تعدد کاندیداها در نظام فرصت است یا تهدید خاطرنشان کرد: انتخابات اساسا در کشور ما یک فرصت است و در واقع ظرفیت بزرگ انقلاب اسلامی است که ملت ما هر ۴ سال در واگذاری مسئولیت اجرایی کشور به رئیس جمهور قدرت بازنگری در انتخاب قبلی خود را دارد.

سردار جوانی افزود: این فرصت زمانی تکمیل می‌شود که سلایقی که واجد صلاحیت‌ها هستند، خود را عرضه کنند. اما از سوی دیگر شورای نگهبان باید از کسانی که برای ورود به رقابت اعلام آمادگی می‌کنند، افرادی را که صلاحیت‌شان احراز می‌شود اجازه دهند وارد عرصه شوند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی افراد در قالب ائتلاف‌ها حضور دارند و اعلام کرده‌اند از بین ما یک نفر خواهد آمد، افزود: باید منتظر باشیم که از بین این افراد چه کسانی طبق قانون واجد شرایط هستند و در حال حاضر نمی‌توان قضاوت کرد.

** سپاه در عرصه انتخابات نقش یک حزب را بازی نمی‌کند

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران چرا دشمن سعی دارد سپاه را متهم به دخالت در انتخابات کند، گفت: اساسا دشمنان به دنبال این هستند که انتخابات را که برایمان یک فرصت است به تهدید برای نظام تبدیل کنند. بنابراین با تمرکز بر روی سلامت انتخابات تاکید می‌کنند که شورای نگهبان باید از جایگاه تایید احراز صلاحیت‌ها عدول کند و اگر شورای نگهبان بخواهد این اختیار قانونی خود را عمال کند یعنی انتخابات از سلامت برخوردار نیست.

وی افزود: یکی از شیوه‌هایی که دشمن برای تغییر منفی افکار عمومی نسبت به انتخابات در پیش گرفته است، هجمه به نهادها و ارگان‌هایی همچون سپاه پاسداران است و آن را به دخالت و تاثیرگذاری متهم می‌کنند، لذا در واقع به دنبال مخدوش کردن سلامت انتخابات هستند و از این رو شورای نگهبان و سپاه را به اشکال مختلف متهم می‌کنند.

سردار جوانی تاکید کرد: سپاه پاسداران بارها با صراحت اعلام کرده است که سپاه در عرصه انتخابات نقش یک حزب را بازی نخواهد کرد که بخواهد از یک فرد خاصی حمایت کند از این رو سپاه هیچگاه به نفع و ضرر کسی موضع‌گیری نخواهد داشت.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر