1

وضعیت نابسامان مسلمان در میانمار+تصاویر

  • کد خبر : 78915
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

مسلمانان “روهینگیا” حدود ۵ درصد از جمعیت ۶۰ میلیون نفری میانمار را تشکیل می‌دهند. آن‌ها از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ تاکنون با اذیت و آزار، شکنجه، بی‌توجهی و سرکوب مواجه بوده‌اند.

۵ نوامبر ۲۰۱۲، این پسربچه ها از میان گل و لای راه باز می کنند و وسایلی که از خرابه های محله سوخته ای در بخش شرقی پایکسیک در کیوکفیو پیدا کرده اند را با خود حمل می کنند.
۵ نوامبر ۲۰۱۲، جوانان وسایلی که از خرابه های محله سوخته در بخش شرقی پایک سیک کیوکفیو پیدا کرده اند را حمل می کنند.
۳۰ اکتبر ۲۰۱۲، محمد نور، ۲۸ ساله، پس از پنهان شدن در خانه ای در تکناف، با همسرش سامودا خاتون و پسرش شهید نور، غش کرد. نور که به گروه مسلمانان روهینگایا تعلق دارد در حال حاضر با روستاییان پنهان شده است تا توسط گاردهای مرزی بنگلادش دستگیر نشود. او با همسر و پسرش یک شبانه روز کامل راه رفتند تا از خشونت ها و سوزاندن خانه ها در میانمار در امان بمانند.
۶ نوامبر ۲۰۱۲، یک توله سگ در کنار بقایای سگی ایستاده است که بومی ها می گویند مادرش بوده و در خشونت های این منطقه سوخته است.
۲۷ اکتبر ۲۰۱۲، در دهکده پوک تا که در خشونت ها سوخت، دختری به دیگران می پیوندد و قطعات فلزی را از میان آوار جمع می کند.
در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۲، پس از خشونت ها و سوزاندن خانه ها، سربازی در میان آوار راه می رود.
۳۱ اکتبر ۲۰۱۲، زن گریانی که از خشونت در پاک تاو، آواره شده، توسط دیگران به اردوگاه آوارگان مسلمان آورده شده و در خارج از سیتوه پناهگاه یافته اند.
۲۵ اکتبر ۲۰۱۲، مردی با پسرش حرف می زند که در خشونت متعصبانه اخیر مجروح شده و در بیمارستان دهکده کیوکتاو بستری شده است.
۲۹ اکتبر ۲۰۱۲، یسمین ۲۲ ساله در خانه ای ایستاده که محل پنهان شدن او با اقوام دیگرش در تکناف است. یسمین که معلم رشته آموزش اجتماع UNHCR در منطقه دابیوچونگ در استان راکین میانمار بود، به گروهی از مسلمانان روهینگایا تعلق دارد که در حال حاضر با روستاییان پنهان شده اند تا توسط گارد مرزی بنگلادش دستگیر نشوند.
۳۱ اکتبر ۲۰۱۲، نوربگم، ۲۳ ساله، با پسرش محمدعمر در خانه ای نشسته و با اقوامش در تکناف پنهان شده است. نور که به گروهی از مسلمانان روهینگایا تعلق دارد در حال حاضر با روستاییان پنهان شده اند تا توسط گارد مرزی بنگلادش دستگیر نشوند. در خشونت متعصبانه میانمار، پنج مرد راکینی به نور تجاوز کردند. شوهر ۳۰ ساله نور، هاسو میا نام داشت که توسط ارتش میانمار کشته شد. به گفته نور، خانواده اش باید هر کدام ۱۰ هزار تاکا به یک مأموری می دادند تا آنها را بعد از سوزاندن خانه ها و خشونت در میانمار به بنگلادش ببرد.
۳۰ اکتبر ۲۰۱۲، مردم در اردوگاه آوارگان مسلمان آب جمع آوری می کنند.
زنی که به خاطر خشونت های اخیر دی پاکتاو آواره شده، فرزند گریان خود را در اردوگاه آوارگان مسلمان در خارج از سیتوه، در آغوش دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78915

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر