1

من هیچ کجا نگفتم که تکنوکرات هستم که برخی آن را تکرار می‌کنند.

  • کد خبر : 79226
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقدهایی که درباره مکانیزم انتخاب اصلح و اصلح مقبول به گروه ۱+۲ می‌شود، گفت: گروه‌ها و احزاب چه حقی دارند که کسی را انتخاب کنند و بگویند این اصلح است و جامعه باید آن را انتخاب کند.

افق(ofoghnews.ir) محمدباقر قالیباف عصر دیروز در همایش «نقش دانشجویان و جوانان در تحقق حماسه سیاسی» اظهار داشت: در مقابل فتنه موضع‌گیری کردم که مواضع و سخنان من موجود است.

وی با اشاره به سخنان خود در برنامه تحلیلی ۲۲:۳۰ شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایام فتنه اضافه کرد: بسیاری افراد که به من برچسب ساکتین فتنه زدند، دوست نداشتند که مواضع ما را بشنوند و برخی نیز که در انقلاب و دفاع مقدس نقشی نداشته و مشغول زندگی و تجارت خود بوده‌اند ممکن است از مواضع اصولی ما خوششان نیاید.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی گفتند که شهرداری تهران به عمد سطل آشغال برای آتش زدن در دسترس فتنه‌گران گذاشت یا اینکه سنگ برای پرتاب آماده کرد اما من در پاسخ گفتم که یک سطل آشغال شهرداری را با چند لیتر بنزین به شما می‌دهم و اگر توانستید آتش بزنید جایزه دارید.

قالیباف بیان کرد: با این روش‌ها نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد که اگر دفاع‌کنندگان حسن نیت نیز داشته باشند کار اشتباهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: من در همان زمان با موسوی و کروبی صحبت کردم و از آنان خواستم از این روش دست بردارند و در سخنرانی تیر ماه ۸۸ نیز بیان کردم که دو جریان تند می‌خواهند انقلاب را منحرف کنند و هشدار دادم.

تکنوکرات نیستم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این نشست گفت: من هیچ کجا نگفتم که تکنوکرات هستم که برخی آن را تکرار می‌کنند.

قالیباف ادامه داد: انسان از این بی‌اخلاقی‌ها در فضای سیاسی کشور متعجب می‌شود چنانکه من تکنوکراسی را به معنای فن‌سالاری تنها یک ابزار می‌دانم و سخنرانی من در برج میلاد در همایش «فناوری اطلاعات در حوزه حمل و نقل» در این زمینه موجود است.

وی اضافه کرد: عقلانیت ابزاری مورد قبول جهان‌بینی ما نیست بلکه عقلانیت متصل به وحی که فن‌سالاری را ابزار می‌داند برای من قابل قبول است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کسانی که این اتهام را به من وارد می‌کنند بیشترین وابستگی به نفت را در دولت خود ایجاد کردند و رفتارشان از دولت‌های دیگر بیشتر تکنوکراتی بود.

مقاومت توام رقابت در دیپلماسی

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این که یک کاندیدا درباره قطع یا وصل ارتباط با فلان کشور در حوزه سیاست خارجی سخن بگوید صحیح نیست.

وی ادامه داد: رئیس دولت نمی‌تواند برای سیاست خارجی تعیین تکلیف کند چرا که سیاست خارجی متعلق به حاکمیت بوده و تصمیم نهایی این حوزه در حیطه اختیارات رهبری است.

به گفته کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خارجی نظام است که رئیس دولت باید بکوشد آن را به بهترین وجه مدیریت کند.

قالیباف افزود: افراط و تفریط در حوزه سیاست خارجی پذیرفته نیست و رئیس یک دولت چهار ساله باید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام رقابت و مقاومت را به طور توامان در این عرصه پیش برد.

اقتصاد کشور را ظرف دو سال می‌توان ساماندهی کرد

وی درادامه این نشست ابراز داشت: امروز اقتصاد‌دانان کشور برای حل مشکلات اقتصادی نسخه‌های متفاوتی دارند اما برای اجرای این نسخه‌ها مشکل مدیریتی داریم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمانی نفت ۱۰ دلاری و ۱۰۰ دلاری تغییری در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌کند به معنای آن است که در مدیریت اقتصادی مشکل داریم.

قالیباف اضافه کرد: در هر شرایط بد اقتصادی ظرف دو سال می‌توانیم به سامان اقتصادی دست پیدا کنیم منوط به آنکه به سراغ مدیریت اقتصادی کشور برویم و آن را اصلاح کنیم.

حل دغدغه مالی آموزش و پرورش و آموزش عالی

وی در ادامه گفت: اعتقاد دارم که برای نجات کشور دو وزارتخانه نباید دغدغه مالی داشته باشند که یکی آموزش و پرورش و دیگری آموزش عالی است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این دو وزارتخانه تمام سرمایه یک کشور هستند و هر چیزی از این دو شروع می‌شود.

مکانیزم ۱+۲ در نفی اصلح نیست

قالیباف با اشاره به نقدهایی که درباره مکانیزم انتخاب اصلح و اصلح مقبول به گروه ۱+۲ می‌شود، اظهار داشت: گروه‌ها و احزاب چه حقی دارند که کسی را انتخاب کنند و بگویند این اصلح است و جامعه باید آن را انتخاب کند.

وی ادامه داد: ممکن است گروهی یا حزبی شخصی را اصلح بداند و گروهی دیگر فرد دیگری را اصلح معرفی کند، چرا که هر طیف مبانی خود را دارد.

به گزارش افق / فارس:کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مشروعیت را بر اساس رهنمودهای ولی فقیه و نهادهای صالح تشخیص می‌دهیم و مقبولیت را نظرسنجی مشخص می‌کند و کارآمدی نیز بر اساس کارنامه است.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: با این معیارها ممکن است بخشی از جامعه فردی را اصلح بداند و بخش دیگری از جامعه وی را به این عنوان نشناسد بنابراین باید به مردم حق انتخاب بیشتری داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر