2

فتوای کشتار کودکان شیعی از اذهان عقب‌مانده صادر می شود

  • کد خبر : 79889
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۴۹

رئیس اندیشکده تحقیقات و پژوهش‌های عربی با اشاره به اینکه فتوای کشتار کودکان شیعی از اذهان عقب‌مانده و متحجر صادر شده، تاکید کرد که به هیچ وجه نمی‌توان به چنین فتواهایی استناد جست.

« توفیق على وهبه»، رئیس اندیشکده تحقیقات و پژوهش‌های عربی و عضو مجمع علمی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، فتوای صادر شده توسط یکی از شیوخ وهابی سعودی که خواستار قتل و کشتار کودکان و زنان شیعی شده را فتوایی ظالمانه و ستمگرانه خواند که تنها از اذهان و اندیشه‌های متحجر و عقب مانده تراوش می‌کند.

وی هرگونه استناد به این فتواها و یا شیوخ را نادرست خواند و تاکید کرد که چنین شیوخی ذهن و اندیشه طلاب خود را هم تخریب و مخدوش می‌کنند و این شیخ باید بار دیگر طلبه شود تا یاد بگیرد که چگونه باید با مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان تعامل کند.

وهبه در ادامه از فتوای صادره مبنی بر تخریب بارگاه مطهر حضرت زینب(س) نیز انتقاد کرد و گفت: عشق به آل بیت (علیهم السلام) جزو فرایض و تکالیفی است که خداوند ما را به آنها ملزم کرده و در این بین اگر ما واقعا آل بیت را دوست داریم بنابراین تعدی و تعرض به آنها چه در قید حیات و چه در غیر قید حیات بودن مجاز نیست.

رئیس اندیشکده تحقیقات و پژوهش‌های عربی در ادامه گفت: به همین دلیل تخریب مزارها و بارگاه‌های آنها نیز جایز نیست، چرا که شیخ شافعی نیز گفته است که ای خاندان رسول خدا عشق به شما و دوست داشتن شما یکی از فرایض خداست که در قرآن ذکر آن آمده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر