2

رئیس دپارتمان داوری فوتبال پاسخ ادعاهای سرمربی پرسپولیس را داد.

  • کد خبر : 80064
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵

حسین عسگری گفت: «صبح امروز در یک برنامه رادیویی شبکه ورزش، متاسفانه مطالبی توسط مجری این برنامه مطرح شد که جای تعجب بسیاری دارد.»

وی ادامه داد: «در این برنامه اشاره شد که بنده و سلیمانی نباید در کنار زمین حضور می داشتیم و باعث عدم تمرکز کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس در حین ضربات پنالتی شده ایم. در پاسخ به این ادعا می خواهم یک سوال مطرح کنم، اگر شما می خواهید در برنامه تان به عنوان مجری صحبت کنید، باید ابلاغ وظایف شما را باشگاه پرسپولیس یا باشگاه سپاهان یا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صادر کند؟ طبیعی است که ابلاغ شما توسط مدیر شبکه ورزش صادر می شود. سلیمانی و اینجانب با ابلاغ فدراسیون فوتبال به عنوان ناظر ویژه و ناظر داوری مسئولیت داشتیم که وظایفمان را بر اساس مقررات تعریف شده، به طور قانونی و بدرستی انجام دادیم.»
عسگری در ادامه گفت: «اگر افرادی که مسئول برگزاری یک مسابقه هستند وظایف خود را انجام ندهند، شروع به جو سازی و وارد کردن فشار علیه تشکیلات فوتبال می کنند که چرا وظایفتان را به درستی انجام ندادید؟ حال که وظایف بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده است و ما هیچ کوتاهی نکرده ایم، بازهم مورد انتقاد و هجمه و عتاب قرار می گیریم. عنوان شده بود چرا اینقدر وقفه در شروع ضربات پنالتی وجود داشته است. مشکل از برگزارکننده مسابقات و مسئولان نبوده، چرا که در ابتدا با توجه به عرف و سابقه بازیهایی که در ورزشگاه آزادی به ضربات پنالتی کشیده می شد، قرار بود طبق روال پنالتی ها در دروازه جنوبی نواخته شود. البته این امر به خاطر تجهیزات پوشش تلویزیونی و نزدیک به جایگاه رسانه ها بود اما زمانی که کاپیتانهای دو تیم برای انتخاب قرعه پنالتی در مرکز زمین حاضر شدند، کاپیتان پرسپولیس نسبت به انتخاب دروازه جنوبی به دلیل نزدیکی دروازه جنوبی به نیمکت سپاهان معترض شد که در نهایت فغانی مدیریت لازم را انجام داد وعلی رغم اینکه همه عکاسان و خبرنگاران و گزارشگران و فیلمبرداران در دروازه جنوبی مستقر بودند، برای انتخاب دروازه قرعه کشی کرد که دروازه شمالی ازقرعه درآمد و ضربات پنالتی به دروازه شمالی رفت.»
رئیس دپارتمان داوری ادامه داد: «به این ترتیب طبیعی است که برگزارکننده فرصتی را برای رسانه ها ایجاد کند تا این جابجایی زمان بر انجام شود. کاری خلاف قانون انجام نشده و حدود سه- چهار دقیقه طول کشید تا رسانه ها به پشت دروازه شمالی بیایند. ضمن اینکه شرایط اجرای ضربات پنالتی بسیار واضح در قانون مشخص شده است که اعضای کادرفنی و بازیکنان جانشین، باید در منطقه فنی و همانجایی که نیمکت ها قرار دارند، حضور داشته باشن، در حالی که کادر فنی و بازیکنان جانشین پرسپولیس اصرار داشتند در کنار زمین قرار بگیرند که این خلاف قانون و مقررات بود. ضمن اینکه پس از آغاز ضربات پنالتی لیزرهایی از سوی هواداران پرسپولیس روی چشمان پنالتی زنندگان و دروازه بان سپاهان انداخته می شد که باعث اختلال در زمان شروع ضربات پنالتی شد.»
حسین عسگری خطاب به سرمربی پرسپولیس گفت: «وقتی همه می گوییم فوتبال حرفه ای شده و مربیان و بازیکنان پولهای حرفه ای می گیرند، آیا از قوانین و مقرراتی که مربوط به حیطه وظایف خودشان است، بی خبرند؟ در جریان بازی، زمانی که تیم سپاهان قصد داشت از بازیکنان خارجی استفاده کند، سرمربی پرسپولیس، سرپرست این تیم را به میز داور چهارم فرستاد و ایشان به ما گفت که چرا سپاهان از ۴ بازیکن خارجی همزمان استفاده کرده است؟ در حالی که از خرداد۹۱ این قانون تصویب شده و دوستان بی خبر هستند. آیا من که در این بخش وظیفه ای ندارم، باید پاسخگو باشم یا شما که سرمربی یک تیم بزرگ و پرطرفدار هستید؟»
رییس دپارتمان داوری گفت: «مجری برنامه رادیویی همچنین در بخش دیگری از صحبت خود از چیدمان داوری در این هفته ایراد گرفت و اینکه به چه دلیلی آقای محسن ترکی به عنوان داور مسابقه استقلال تهران و فولاد خوزستان انتخاب شده بود و عدم آمادگی داور مسابقه را به دلیل واهی مطرح کرد که لازم است طی توصیه ای به ایشان بگویم که بدون اطلاعات کافی در اینگونه موارد مطالبی مطرح نشود که باعث دلخوری کسی شود. محسن ترکی در هفته های اخیر در رقابتهای بین المللی حضور داشته اند و با آمادگی مطلوب دیدار لیگ برتر را در اهواز قضاوت کرده و گروه داوری نمره خوبی از ناظر داوری گرفته است.»
وی در پایان گفت: «در هر حال همه می دانند که شرایط بازی به نفع پرسپولیس بود. این شرایط شامل زمین بازی و حضور هواداران که نزدیک به ۹۰ هزار نفر بودند. هیچ گونه مشکل داوری علیه تیم پرسپولیس وجود نداشت و همه چیز مهیا بود این تیم نتیجه مورد دلخواهش را بگیرد و حتی دو بار هم جلو افتادند، اما فوتبال همین است و همیشه آنطور که می خواهید نتیجه به دست نمی آید. البته دلایل مختلفی دارد، به لحاظ اینکه در این بخش اختیاراتی ندارم صحبتی نمی کنم ولی وقتی هیچگونه دلیلی برای جواب دادن به عدم نتیجه گیری وجود ندارد، انصاف و مروت نیست دلیلی بیاورید که در منطق فوتبال جایگاهی نداشته باشد.»

سایت فدرایسیون فوتبال

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر