2

حمله سیاستمداران ترکیه به اردوغان

  • کد خبر : 81712
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰

“گورسل تکین” معاون رئیس حزب جمهوری‌خواه ترکیه خطاب به اردوغان گفت: باید هر چه زودتر از سیاست‌مان در قبال سوریه دست برداریم.

 

مشاور مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه احمد سَوَر گفت که عبدالله گل رئیس جمهور طی یک تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار استان هاتای در مورد اوضاع منطقه اطلاعاتی گرفته و نسبت به هوشیاری در مورد تحریکاتی که ممکن است اتفاق بیفتد هشدار داد.

“کمال قلیچ‌دار اوغلو” رئیس حزب جمهوری‌خواه این انفجارات را به‌شدت محکوم کرد و از حکومت خواست تا سیاست‌های خارجی خود را تغییر دهد.

دولت باغچه‌لی‌” رئیس حزب ملی‌گرایان گفت: اظهارات تنفرآمیز اردوغان نسبت به بشار اسد و تحریکات وی علیه دمشق به صورت این اعمال وحشتناک به کشور ما برمی‌گردد.

همه این تحولات نشان داده است که مرزهای ترکیه تحت یک تهدید جدی قرار گرفته‌اند. اظهارات جنگ‌افروزانه نخست‌وزیر اردوغان علیه سوریه به منظور جلب توجه آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و سخنان تهدیدآمیز وی باعث کشیده‌شدن ترکیه به یک گرداب کثیف و خونین شده است.

حزب ملی‌گرایان هر گونه تحرکات غیر قانونی در حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب مستقر در مرزهای سوریه را غیر قابل قبول خوانده و حکومت را دعوت به حفظ منافع ملت نموده است.

“گورسل تکین” معاون رئیس حزب جمهوری خواه در مورد این انفجارات با اشاره به وجود نقاط ضعف در سیاست خارجی چنین گفت: پنج ماه پیش در ریحانلی بودم، نباید از احتمال رخ‌دادن چنین اتفاقی چشم‌پوشی می‌شد و همان‌طور که شنیده‌ام تعداد زیادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.
من می خواهم این را بگویم که در این اواخر از صلحی سخن گفته می‌شد که ساختگی بود. نباید از یاد برد که وقتی یک چشم می‌گرید چشم دیگر نمی‌خندد. صلح مهم‌ترین اصل حزب جمهوری‌خواه است.

وی خطاب به نخست‌وزیر گفت: باید هر چه زودتر از سیاست‌مان در قبال سوریه دست برداریم.

اسلام‌تایمز-مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر