1

آیا معافیت دوبرادری اجرا می‌شود؟

  • کد خبر : 82388
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از بررسی طرحی خبرداد که به موجب آن نحوه اعزام مشمولان برای انجام خدمت سربازی به پیشنهاد خودشان انجام شود.

سردار سیدحمید صدرالسادات در این باره گفت: دنبال اجرای طرحی هستیم که مشمولان در صورت تمایل به صورت انفرادی به خدمت اعزام شوند.

به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در حال حاضر ۳۵ درصد از اعزام‌ها انفرادی است.

صدرالسادات درباره حادثه ماه گذشته واژگونی اتوبوس حامل سربازان و تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از حوادث مشابه به ایسنا، گفت: مشغول بررسی طرحی هستیم که بر اساس آن در آینده از مشمولان پرسیده شود که آیا خودشان مایلند به شکل انفرادی به سربازی اعزام شوند یا از طریق سازمان؟

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از مشمولان به شکل انفرادی به سربازی اعزام می‌شوند، گفت: در صورتی که این افراد انفرادی به یگان‌های آموزشی مراجعه کنند، هزینه‌های آنان به آنان داده می‌شود.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در مورد اقدامات انجام گرفته برای راه‌های جلوگیری از حوادث مشابه، اظهارکرد: بیش از این برای اعزام‌ها کاری نمی‌توان انجام داد و البته به این موضوع هم باید توجه کرد که این تصادف خیلی محدود بوده و مامور بدرقه ما نیز همراه این اتوبوس بود. بنابراین پیش‌بینی تدابیر خاصی نمی‌توانیم بکنیم.

صدرالسادات درباره فرد آسیب‌دیده در این حادثه به ایسنا گفت: در پی وقوع این اتفاق ناگوار طی چندین نوبت نمایندگانی از سازمان وظیفه عمومی به فرد حادثه دیده مراجعه کرده و تمام هزینه‌های درمان به آنان پرداخت شد.

آیا معافیت دوبرادری اجرا می‌شود؟

وی درباره احتمال اجرای معافیت دوبرادری در آینده، گفت: بر اساس قانون دوبرادری، چنانچه که دو برادر خدمت کرده باشند، برادر سوم از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود که اجرای این موضوع نیازمند این است که موالید ذکور کشور افزایش یابد و ستاد کل باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در حال حاضر زمینه اجرای این بند از قانون فراهم نشده است.

صدرالسادات همچنین درباره اینکه آیا امکان انتخاب یگان‌های محل انتخاب برای سربازان به شکل دلخواه نیز وجود دارد؟ گفت: فعلا چنین امری وجود ندارد، اما در تلاشیم تا با انجام هماهنگی‌های لازم، این موضوع نیز اجرایی شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر