2

۶۰۰ دانشجو در دوره های دکترای تخصصی پژوهش محور در کشور مشغول تحصیلند

  • کد خبر : 83190
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵

رئیس کمیته نظارت، ارزشیابی و ارتقاء دوره دکترای تخصصی پژوهش محور وزارت بهداشت گفت: دوره های دکترای تخصصی پژوهش محور با هدف افزایش کیفیت کار راه اندازی شده و هم اکنون در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، حدود ۶۰۰ دانشجو در این دوره ها مشغول تحصیل اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سیاوشی ظهر شنبه در جلسه ای که با حضور اعضای هیأت رئیسه، اعضاء هیأت علمی، جمعی از مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سالن ابن سینا این دانشگاه برگزار شد، تلاش و انگیزه بالای اعضاء هیأت رئیسه، مدیران و استادان دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ارتقاء کیفی و کمی آن را درخور تحسین دانست و اظهار کرد: از اینکه در یک شهر کوچک و دور از مرکز این همه امکانات فیزیکی و کیفی خوب فراهم شده است بسیار خرسندم چرا که در بسیاری از مراکز آموزشی پژوهشی شهرهای بزرگ، این چنین امکاناتی با این تصویر آینده نگرانه مشاهده نکردم.

وی با بیان اینکه آموزش در کشورهای پیشرفته بر اساس پژوهش استوار است، بیان کرد: دوره های دکترای تخصصی پژوهش محور با هدف افزایش کیفیت کار، رفع مشکلات موجود و خودکفایی در سلامت راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ۶۰۰ دانشجو در این دوره ها مشغول تحصیل اند.

سیاوشی افزود: پایان نامه های این دانشجویان، پایان نامه های کیفی و نتیجه گراست و انتظار ما این است که دانشجویان این دوره ها با راهنمایی استادان، مشکلی از نظام سلامت حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه این مرکز از گذشته به صورت پایگاه تحقیقات جمعیتی در حال فعالیت بود و پایه ریزی اصلی آن از سال ۸۷ به صورت علمی آغاز شد، افزود: خوشبختانه در اولین جلسه شورای گسترش در دولت دهم مجوز این مرکز تصویب شد.

دکتر مهدی مشکی افزود: برگزاری سیزده کارگاه آموزشی پژوهشی داخلی و سه کارگاه منطقه ای، تعیین رسالت مرکز برای هر اولویت شبکه تحقیقات بهداشت روان کشور، ارسال فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تعیین اولویت های پژوهشی، تدوین چارت تشکیلاتی مرکز، تعیین اولویت های پژوهشی، تشکیل شورای پژوهشی و راه اندازی سایت مرکز از جمله مهمترین فعالیت ها و برنامه های اجرا شده است.

وی با بیان اینکه به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی تیپ۳ هستیم که مجوز یک مرکز تحقیقاتی را اخذ کردیم، اظهار داشت: چهار گروه ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان، ارتقای سلامت جوانان و میانسالان، ارتقای سلامت سالمندان و تعیین کننده های اجتماعی سلامت در این مرکز تشکیل شده است که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته هر کدام را به یک مرکز پژوهشی تبدیل کنیم و بتوانیم به یک قطب فعال علوم بهداشتی، سلامت و ارتقای سلامت در شرق کشور تبدیل شویم. وی افزود: از ۶۱ طرح پژوهشی پیشنهادی ارائه شده به شورای پژوهشی مرکز، ۱۰ طرح مصوب پایان یافته و ۴۵ طرح نیز در حال انجام است.

مشکی، کسب مجوز انتشار مجله تخصصی” پژوهش و سلامت” به صورت فصلنامه و به دو زبان انگلیسی و فارسی، فعال کردن کتابخانه تخصصی، پذیرش ۱۲ مقاله انگلیسی در مجلات دارای نمایه۱ و ۳۵ مقاله فارسی در مجلات علمی و پژوهشی نمایه دار داخلی و کسب موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را از دیگر فعالیت های انجام شده برشمرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83190

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر