3

«تب کریمه کنگو» در کمین زنان خانه‌دار و کارکنان کشتارگاه‌ها

  • کد خبر : 83597
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۱۶

مسوول مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده‌ی کریمه کنگو، گفت: کارکنان کشتارگاهها و زنان خانه‌دار به علت تماس با گوشت دام در معرض ابتلاء هستند.

 

دکتر «شاهرخ یارویسی» با بیان این‌که این بیماری ویروسی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است، اظهار کرد: این بیماری ویروسی از طریق گزش بندپایان و خصوصاً کنه منتقل می‌شود و احتمال نقل و انتقال آن در فصول گرم سال با افزایش فعالیت کنه‌ها بیشتر است.

 

وی افزود: این بیماری در دام‌ها علائم مشهود چندانی ندارد و ممکن است فقط با بروز یک تب خفیف خود را نشان دهد.

 

این مقام مسوول با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع این بیماری خصوصاً در فصول گرم سال، خاطرنشان کرد: سمپاشی اماکن دامی و بدن دام‌ها، رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه‌ی محصولات دامی و استفاده از لباس کار و عینک مناسب از راهکارهایی است که می‌تواند سبب کاهش بروز این بیماری شود.

 

یارویسی تصریح کرد: افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند و یا زنان خانه‌داری که با گوشت قرمز دام تماس مستقیم دارند بهتر است از دستکش استفاده کنند، چون در صورت وجود عارضه و یا زخم بر روی پوست امکان انتقال بیماری تب خونریزی دهنده‌ی کریمه کنگو وجود دارد.

 

وی معتقد است، این بیماری ویروسی از طریق زخم و خراش‌های پوستی هم‌چنین مخاط بدن به راحتی منتقل می‌شود، اما از پوست سالم عبور نمی‌کند.

 

مسوول مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان این‌که گوشت‌هایی که کنار خیابان و در مراکز غیر مجاز عرضه می‌شوند احتمال آلودگی به این ویروس را دارند، ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز و کشتارگاه‌های معتبر و فعال زیر نظر دامپزشکی تهیه کنند.

 

یارویسی یادآور شد: گوشت‌هایی که به آلودگی مشکوک هستند باید با درجه حرارت زیاد خوب مغز پخت شوند و از کباب کردن آنها خودداری شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر