1

در سال گذشته حدود ۳۰‌ درصد از قتل‌های کشور توسط بستگان بوده است.

  • کد خبر : 8408
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

پلیس با اعلام این که تقریبا از هر سه فقره قتل در کشور یک مورد آن توسط بستگان نزدیک مقتول به وقوع پیوسته است، اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۳۰‌ درصد از قتل‌های کشور توسط بستگان بوده است. به گزارش ایسنا، تحلیل آمارهای ارایه شده نشان می‌دهد قتل توسط بستگان در کشور در سال […]

پلیس با اعلام این که تقریبا از هر سه فقره قتل در کشور یک مورد آن توسط بستگان نزدیک مقتول به وقوع پیوسته است، اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۳۰‌ درصد از قتل‌های کشور توسط بستگان بوده است.

به گزارش ایسنا، تحلیل آمارهای ارایه شده نشان می‌دهد قتل توسط بستگان در کشور در سال ۸۹ نسبت به ۸۸ حدود ۶/۲ درصد افزایش یافته است. همچنین همین مقایسه آماری حاکیست میزان قتل توسط بستگان طی یک دهه گذشته با رشدی معادل ۶۵ درصد مواجه بوده است.

از سوی دیگر هرچند نسبت قتل توسط بستگان به کل قتل‌های کشور از سال ۸۶ تا کنون روند نزولی نشان می‌دهد اما بیشترین آمار قتل توسط بستگان در کشور طی یک دهه گذشته با ۷۱۳ مورد متعلق به سال ۸۷ بوده است.

آمارها نشان می دهد از مجموع دو هزار و ۲۷۷ قتل به وقوع پیوسته در سال ۸۹ ،۶۶۷ فقره قتل توسط بستگان رخ داده که نشان دهنده سهم ۳/۲۹ درصدی این جرم است.

بر اساس همین گزارش، انگیزه اختلافات خانوادگی در وقوع قتل با افزایش ۸/۴ درصدی از سال ۸۰ به رقم ۸/۱۲ درصد در سال ۸۹ رسیده است که نشان دهنده رشد قتل با این انگیزه است.

بنابراین آمار در سال ۸۹ تهران بزرگ با ۲۸ فقره (۶/۹ درصد)، فارس با ۲۴ فقره (۲/۸ درصد) و خراسان رضوی با ۲۲ فقره (۶/۷ درصد) بیشترین قتل‌های خانوادگی را در بین استان‌ها داشته‌اند. همچنین در سال ۸۹ حدود ۲/۸۶ درصد از قتل‌های خانوادگی توسط بستگان و آشنایان نزدیک مقتول به وقوع پیوسته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8408

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر