1

اعتبار ایاب و ذهاب معلولان امسال۱۰هزارتومان افزایش یافته است

  • کد خبر : 8602
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۳۹

احمد اسفندیاری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که شامگاه دیروز در مجتمع توانبخشی نارمک برگزار شد، با اشاره به آن چه شایعه‌هایی درباره کاهش مبلغ پرداختی از سوی بهزیستی برای ایاب و ذهاب معلولان مطرح شده، اظهارکرد: مبلغ پرداختی برای ایاب و ذهاب هر معلول در سال گذشته ۵۰ هزار تومان بود که در سال […]

احمد اسفندیاری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که شامگاه دیروز در مجتمع توانبخشی نارمک برگزار شد، با اشاره به آن چه شایعه‌هایی درباره کاهش مبلغ پرداختی از سوی بهزیستی برای ایاب و ذهاب معلولان مطرح شده، اظهارکرد: مبلغ پرداختی برای ایاب و ذهاب هر معلول در سال گذشته ۵۰ هزار تومان بود که در سال جاری به ۶۰ هزار تومان رسیده است و احتمال افزایش مجدد آن هم می‌رود.

وی افزود: سازمان بهزیستی این مبلغ را در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقلی که برای خدمت‌رسانی به معلولان ایجاد شده‌اند قرار می‌دهد و این شرکت‌ها بر اساس نیاز معلولان به آنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرپرست سازمان بهزیستی گفت: این شرکت‌ها چندسال قبل توسط سازمان بهزیستی و با همکاری سمن‌های فعال در این حوزه ایجاد شده‌اند و۹۰ دستگاه ون توسط دولت و شهرداری تهران در اختیارشان گذاشته شده است و بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان بهزیستی به معلولان خدمات می‌دهند.

اسفندیاری در ادامه با بیان اینکه نظارت بر خدمت‌رسانی و کنترل قرارداد این شرکت‌ها به خوبی مقدور نیست، گفت: به همین سبب راه‌حل جدیدی اندیشیده شده تا مبلغ پرداختی توسط بهزیستی در اختیار معلولان قرار گیرد و معلولان هم از طریق کارت‌های اعتباری حمل‌ونقل و سامانه کارت‌خوان نصب شده در ماشین‌های شرکت‌های حمل‌ونقل معلولان هزینه رفت وآمد خود را پرداخت کنند.

وی افزود: در این روش معلول حق انتخاب شرکت حمل و نقل و نوع خدمت‌ دریافتی را دارد و حتی می‌تواند مبالغ شارژ شده اما استفاده نشده خود را جهت رفت و آمدهای بعدی پس‌انداز کند. به عنوان مثال دانشجویی که در تابستان از کارت خود استفاده نمی‌کند مبالغ ایاب و ذهابش را برای رفت و آمدهایش به دانشگاه در فصل‌های بعدی پس‌انداز می‌کند.

سرپرست سازمان بهزیستی همچنین تاکید کرد: ایاب‌وذهاب و حمل‌ونقل معلولان طبق قانون، وظیفه سازمان بهزیستی نیست و این سازمان به خاطر مشاهده مشکل ایاب و ذهاب معلولان در سطح شهر به فعالیت در این حوزه اقدام کرده است.

اسفندیاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا پیرامون اظهارنظر مسوولان کمیته امداد مبنی بر قرار گرفتن زنان تحت پوشش بهزیستی به زیر پوشش کمیته امداد اظهارکرد: مگر کمیته امداد چه خدماتی ارائه می‌دهد که سازمان بهزیستی ارائه نمی‌دهد؟ خدمات ارائه شده مشخص است، قطعا سازمان بهزیستی وظایفی را که طبق قانون بر عهده دارد انجام می‌دهد و این سازمان نمی‌تواند اختیاراتش را بر خلاف قانون به دیگر نهادها واگذار کند.

اسفندیاری افزود: بیش از ۷۰ درصد پرسنل بهزیستی را خواهران تشکیل می‌دهند و قطعا آنان بهتر می‌توانند به زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و سرپرست خانوار رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: مگر اینکه قانون دراین‌باره تصمیم بگیرد که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست سازمان بهزیستی همچنین عنوان کرد: ان‌شاءالله که خبرنگارها در این زمینه اختلاف‌افکنی نکنند و سازمان بهزیستی با کمیته امداد هیچ مشکلی ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر