2

سیاست خارجی کشورمان نیازمند انسجام در عمل است

  • کد خبر : 8691
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۴۱

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص انتصاب سعیدلو به عنوان معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی که دستگاه سیاست خارجی کشورمان کاملا نیازمند انسجام در عمل است این موازی کاری ها به انسجام لازم در سیاست خارجی ضربه خواهد زد. حشمت الله فلاحت پیشه  نماینده مردم اسلام آباد غرب در […]

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص انتصاب سعیدلو به عنوان معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی که دستگاه سیاست خارجی کشورمان کاملا نیازمند انسجام در عمل است این موازی کاری ها به انسجام لازم در سیاست خارجی ضربه خواهد زد.

حشمت الله فلاحت پیشه  نماینده مردم اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار سیاسی مهر خاطر نشان کرد رئیس جمهور می تواند طبق قانون اساسی مشاور و معاونانی را برای خود داشته باشد اما امیدواریم انتصاب آقای سعیدلو آغاز فصل جدیدی در مواضع سیاست خارجی نباشد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی موضوعی نیست که دولت در آن با مشکل یا خلاء مواجه باشد افزود: حتی در گذشته که مشاوران و یا نمایندگان ویژه‌ای در این سمت معرفی شده بودند بیشتر ازاینکه این اقدامی در جهت پرکردن خلاء های دستگاه سیاست خارجی تلقی شود اینطور به نظر می رسید که نظر طیف خاصی در دولت بوده است که البته نهایتا با مخالفت مجلس روبرو شد.

فلاحت پیشه انتصاب سعیدلو در این سمت را نوعی موازی کاری جدید خواند و ضمن بیان اینکه  تخصص آقای سعیدلو تخصص بین المللی نیست افزود: ما در دستگاه سیاست خارجه به اندازه کافی هزینه هایی را به خاطر اظهار نظرهای غیرکارشناسی پرداخت کرده ایم و حضور سعیدلو در این پست شاید در بحث اداری کمک حال دولت باشد اما در تحلیل و راهبرد نویسی می تواند مشکلاتی رابرای سیاست خارجی بوجود بیاورد.

این عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این حکم بیشتر ازاین که مشکل سیاست خارجی را حل کند مشکل آقای سعید لو را حل کرده است.

فلاحت پیشه درباره موضع گیری مجلس درخصوص این حکم جدید رئیس جمهور که شائبه موازی کاری با دستگاه سیاست خارجی رادارد تصریح کرد:  این موضوع باید ابتدا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود.

نماینده مردم تهران در خاتمه متذکر شد: درشرایط کنونی که دستگاه سیاست خارجی کشورمان کاملا نیازمند انسجام در عمل است این موازی کاری ها به انسجام در دستگاه سیاست خارجی ضربه خواهد زد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر