3

متن نامه نارضایتی جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور به علی لاریجانی

  • کد خبر : 8955
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۲۷

جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نارضایتی خود را در مورد اظهارات عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کردند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نارضایتی خود را در […]

جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نارضایتی خود را در مورد اظهارات عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نارضایتی خود را در مورد اظهارات نماینده مردم تهران اعلام کردند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً، نظر به عدول و نزول جناب آقای علی عباسپور تهرانی از جایگاه واقعی ایشان به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی (و نه نماینده و حافظ منافع فرد و گروهی خاص و خویشاوندان خویش) و نیز ریاست کمیسیون آموزش عالی (و نه کمیسیون دانشگاه [ … ]) در مجلس به استناد افاضات تخریب‌گرایانه غیرقانونی، غیر مستند و رنجش‌آور میلیون‌ها نفر از اساتید، کارکنان، دانش آموختگان، دانشجویان و خانواده‌های ایشان و نیز تشکیک و تشدید التهاب در بین داوطلبان آزمون سراسری سال‌جاری و خانواده‌های ایشان در ایام انتخاب رشته آن‌ها با طرح ادعای واهی بی کیفیتی دانشگاه پیام‌نور و توصیه به عدم انتخاب این دانشگاه توسط داوطلبان آزمون سراسری، ما اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه پیام‌نور به استناد این مهم و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و موارد به شرح زیر خواهان رسیدگی و اقدام و برخورد قانونی با ایشان از جانب حضرتعالی و هیئت رئیسه محترم مجلس حسب ضوابط و مقرارت در این زمینه هستیم:

۱- رابطه خویشاوندی جناب آقای علی عباس‌پور با رئیس مادام العمر دانشگاه [ … ] و نیز سهم و مشارکت ایشان و سایر بستگانشان در مدیریت و منافع هنگفت عاید از آن دانشگاه بر هیچکس پوشیده نیست. اما در راستای خوشنودی بستگان و تحقق منافع ایشان پای گذاشتن بر روی بدیهی‌ترین اصول و وظایف نمایندگی که همانا رعایت اصل عدالت و صداقت می‌باشد در مکانی که بنا به فرموده حضرت‌امام(ره) عصاره فضائل ملت است به هیچ عنوان در شأن مجلس نیست.

۲-آقای عباس‌پور چگونه و بر اساس کدامین تحقیقات علمی و مستنداتی در طی چند ساله اخیر در مقاطع زمانی مختلف و به ویژه همزمان با ایام انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری ادعای بی کیفیتی دانشگاه پیام‌نور را می‌نمایند؟ ایشان چنانچه اعتقاد به اصل صداقت و عدالت در امور علمی دارند یقیناً تصدیق می‌فرمایند که یکی از بهترین و مستندترین مبناهای ارزیابی کیفی دانشگاه‌ها در کشور ما میزان قبولی فارغ التحصیلان آنها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است. براساس گزارشات و مستندات موجود در سازمان سنجش و آموزش کشور و حتی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی سهم قبولی دانش آموختگان پیام‌نور در دوره‌های کارشناسی ارشد در اکثر رشته‌ها و دانشگاه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است و حتی میزان این سهم در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به نحوی است که با نادیده انگاشتن آنها بسیاری از این رشته محل‌ها تعطیل خواهند شد. در همین راستا جناب آقای عباسپور را توصیه به کسب آمار و سهم دانش آموختگان دانشگاه پیام‌نور در دوره‌های کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاهی و علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد می‌کنیم که در صورت نادیده گرفتن آنها بسیاری از رشته‌های مزبور در این واحدها عملاً تعطیل خواهند شد.

۳- از آنجایی که ارزیابی و اظهار نظر شخصی جناب آقای عباسپور را نادرست و غیراخلاقی می‌دانیم ترجیح بر عدم اظهار نظر در خصوص کیفیت دانشگاه تحت‌الحمایه ایشان داریم.

۴- جناب آقای عباسپور به صرف برخورداری از جایگاه ریاست کمیسیون آموزش عالی (تأکید می‌کنیم نه ریاست کمیسیون دانشگاه [ … ] ) خود را فراتر و بالاتر از بسیاری از نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم گیر نظیر وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی دانسته و ندایی مانند دایه مهربان‌تر از مادر سر داده و به داوطلبان آزمون سراسری توصیه می‌کنند “داوطلبان آزمون سراسری دقت داشته باشند که …. ” ؟! به راستی چنین اظهاراتی بر مبنای کدامین مصوبه و مجوز قانونی است؟ جای بسی تأسف است که ایشان در خانه ملت که وظیفه اصلی‌اش قانونگذاری و تصویب لوایح منجر به عدم قانون‌گریزی است با چنین رفتارهای غیرقانونمندی خود را در رأس قانون‌ستیزان و قانون‌گریزان قرار داده‌اند.

۵- بر هیچ‌کس و حتی داوطلبان آزمون سراسری سال جاری نیز پوشیده نیست که چنین اظهارات رسانه پسندی در چنین مقطع زمانی صرفاً با هدف ایجاد تردید در بخشی هرچند کوچک از داوطلیبن و سوق اجباری بر گرفته از بی اطلاعی آنها به سوی دانشگاه مورد علاقه ایشان است. اما واقعیت تلخی که ایشان نبایستی از نظر دور داشته باشند این است که دیگر اکثر خانواده‌های ایرانی توان پرداخت شهریه‌های هنگفت آن دانشگاه را نداشته و تلاش ایشان صرفاً منجر به جذب عده قلیلی خواهد شد که متأسفانه بخشی از آنها در طی دوران تحصیلشان برای تأمین این شهریه هنگفت دست به هرگونه ناهنجاری زده که آثار سوء فرهنگی و امنیتی آن دامان همه ما را خواهد گرفت.

۵- مجموعه همکاران هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های دیگر همکاران و هموطنان ما هستند که متأسفانه به علت کاهش بسیار چشمگیر دانشجویان و همچنین به دلیل سوء تدبیر و یکدندگی متولیان آن دانشگاه و اصرار بر تداوم وضعیت گذشته با بحران جدی امنیت شغلی و تحصیلی مواجه هستند. بی شک راه چاره و گریز از این فاجعه عظیم و پرهیز از نابودی و بلا استفاده شدن هزاران متر مربع فضای فیزیکی بناشده و بسیاری از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در آنها (که همه آنها برآمده از شهریه‌های میلیون‌ها دانش‌آموخته آن دانشگاه هستند)، ایفای نقش و رسالت اساسی بر زمین مانده مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش عالی در یکپارچه کردن مجموعه آموزش عالی و برخورداری اساتید، کارکنان و دانشجویان آن دانشگاه از چتر حمایتی و نظارتی وزارت علوم و بهداشت و درمان است.

در پایان ضمن یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت در مقابل فتنه‌گران خارجی و داخلی و حـدیـثى از على (ع ) که فرمود: “انسان هیچگاه طعم ایمان را نمى‌چشد تا دروغ را ترک گوید خواه شوخى باشد یاجدى “، جناب آقای عباسپور را به بهره‌گیری ازبرکات ماه تصفیه از هوی و هوس و تقوای الهی توصیه کرده و حساسیت و نظارت چشمان تیزبین، منصف و بی ادعای میلیون‌ها نفر از اعضای خانواده عظیم دانشگاه پیام‌نور بر رفتار و مواضع حمایتی و یا خدای ناکرده تخریبی ایشان و امثالهم نسبت به این دانشگاه و بالتبع ارزیابی و ملاک و معیار قراردادن چنین رویکردهایی در مقاطع مختلف از جمله انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داده و بسیار خرسندیم که در دهه سوم فعالیت دانشگاه پیام‌نور با وجود سنگ‌اندازی، نامهربانی و بداخلاقی عده‌ای قلیل شعار ” آموزش برای همه، همه جا و همه وقت ” تحقق عینی یافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر