2

تا زمانی که عدالت برپا نشود جهان آباد نخواهد شد.

  • کد خبر : 9098
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۴۱

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز در سالن ۱۷ شهریور وزارت کار سابق برگزار شد، اظهار داشت: همه عالم خلق شده تا انسان خلق شود .و اگر انسان را از عالم هستی حذف کنیم، هیچ چیز قابل ارزشی باقی نمی‌ماند‌ چرا‌که انسان است […]

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز در سالن ۱۷ شهریور وزارت کار سابق برگزار شد، اظهار داشت: همه عالم خلق شده تا انسان خلق شود .و اگر انسان را از عالم هستی حذف کنیم، هیچ چیز قابل ارزشی باقی نمی‌ماند‌ چرا‌که انسان است که به هستی ارزش می‌دهد. رئیس جمهور انسان را گل سرسبد هستی دانست و تصریح کرد: خداوند متعال همه عالم را برای انسان خلق کرد و همه هستی در تسخیر انسان و برای کمال او است؛ همه موجودات عالم در خدمت انسان هستند تا محیطی را فراهم کنند که انسان خدایی شود.
وی با تاکید بر اینکه برای خدایی شدن انسان باید زمین را آباد کرد، افزود: باید ذخایر زمین را کشف کرد و آنها را گسترش داد تا بتوان جامعه انسانی را آباد کرد چرا‌که آبادانی زمین به تعالی و کرامت انسان است؛ خداوند متعال انسان را با کرامت خلق کرده است.
احمدی‌نژاد رمز عمران زمین را کرامت انسان دانست و یادآور شد: تا زمانی که عدالت در جهان برپا نشود، دنیا آباد نخواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسمی دنیا بیش از ۳ میلیارد فقیر در دنیا زندگی می‌کند که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر از آنها فقیر مطلق هستند؛ تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته اما هنوز زمین آباد نشده است و دلیل آن نبودن عدالت به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه برای احیای کرامت انسان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، اضافه کرد: پیامبران مجاهدت‌های بسیاری انجام داده‌اند در مقابل نیز مارکسیست‌ها، لیبرال‌ها و استعمارگران اقدامات فراوانی انجام داده‌اند اما هنوز کرامت انسانی وجود ندارد.
احمدی‌نژاد یادآور شد: برخی برای اینکه در انتخابات رأی بیاورند، تصمیم به له کردن چندین کشور و قتل‌عام هزاران انسان می‌کنند، یا برای پر کردن جیب‌های خود ذخایر ملت‌ها را غارت می‌کنند؛ انسان‌های زیادی مسکن و شغل مناسب ندارند و با این وجود چگونه کرامت انسانی حاصل خواهد شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در عرصه سیاسی چند کشور خود را آقای کشورهای دنیا می‌دانند، اظهار داشت: سران این کشورها در گفت‌وگو با مردم ادبیات تحقیر را به‌کار می‌‌گیرند و انسان در ذهن آنها یک کارگر و حمّال است تا جیبشان را پر کند.
وی با تأکید بر اینکه عدالت ضامن آبادانی زمین و احیای کرامت انسان است، تصریح کرد: عدالت داروی درمان همه دردهاست، از این‌رو مأموریت ثابت انبیاء الهی ذیل دعوت به توحید بر پایه عدالت است. در واقع جلوه عملی توحید عدالت است.
احمدی‌نژاد بر همین اساس به فرمایش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه ممکن است مدیریتی در جامعه و جهان با کفر دوام آورد، اما با ظلم هرگز دوام نمی‌آورد، گفت: عدالت پایه استقرار جامعه و مدیریت اجتماعی است؛ فخر همه انبیا مجاهدت در راه عدالت است. عدالت یعنی فرصتی فراهم شود تا انسان‌ها طعم انسان بودن را در این دنیا بچشند.
رئیس جمهور تلاش برای اجرای عدالت را بزرگترین اقدام انسان و مجموعه‌های انسانی دانست و یادآور شد: برپا کردن عدالت مأموریت مستمر همه پیامبران بوده است. البته عدالت نقطه آغاز است‌‌ تا فرصت‌ها را توزیع کنیم و هر کس در هر جای دنیا بتواند شکوفا شود.
وی ادامه داد: خداوند ذخایر زیادی را در عالم قرار داده تا انسان‌ها راحت زندگی کنند، اما دغدغه معیشت اجازه نمی‌دهد تا انسان‌ها کرامت را تجربه کنند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه عدالت انگیزه‌ ایجاد می‌کند و باید به سمت آن پیش رفت، اضافه کرد: هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت، اجرای اصل ۴۴ و توجه به مناطق محروم تنها بخشی از اجرای عدالت بوده و هنوز در ابتدای راه هستیم، از این رو باید عدالت مستقر تا کرامت انسانی معلوم شود.
رئیس جمهور با طرح این سؤال که کرامت یک کارگر چگونه حفظ می‌شود، افزود: زمانی که متقاضی به دنبال کارگر برو‌د، کرامت کارگر حفظ خواهد شد و هنر ما این است که کاری کنیم تا متقاضی به دنبال کارگر باشد تا ارزش پیدا کند.
وی با تأکید بر اینکه باشد شرایطی فراهم شود که همه فرصت اشتغال داشته باشند، اظهار داشت: سخن گفتن در خصوص عدالت بسیار گسترده است، چرا‌که آن پایه و سکوی پرش بوده و مثل هواست که اگر نباشد، حیات نیز وجود ندارد.

احمدی‌نژاد مهمترین موضوعی که باید به صورت جدی به آن توجه کرد را حفظ کرامت کمک‌ گیرنده دانست و تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی نباید کرامت انسانی مخدوش شود.

رئیس جمهور ادامه داد: عدالت را کسی برپا می‌کند که در درون خود به عدالت رسیده باشد و در واقع انسان کامل است، از این‌روست که امام و انسان کامل مهمترین مسئله آدم به شمار می‌‌رود و همه پیامبران انسان‌ها را به انسان کامل بودن دعوت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه نقطه تمرکز شیطان بر غافل کردن انسان از انسان کامل بودن است، افزود: در این صورت انسان‌ها در فضای ناعادلانه قرار می‌گیرند.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود وزارتخانه جدید‌التأسیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از وزارتخانه‌هایی دانست که نقش بسیاری در برپایی عدالت دارند و با این نگاه باید برنامه‌ریزی در آنها صورت گیرد.

رئیس جمهور بر همین اساس یکی از موانع اجرای عدالت را سیستم اداری کشور دانست و اظهار داشت: در سیستم اداری کاری که می‌تواند با هزینه کم انجام‌پذیر است، با هزینه‌های گزاف و طی مدت طولانی انجام می‌شود که اولین اقدام برای جلوگیری از این امر اصلاحات ساختاری و کوچک‌سازی در دولت است.
وی با بیان اینکه ۲۴ درصد از تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کرده است، افزود: عده زیادی از کارکنان بازنشسته شده‌اند و جایگزینی برای آنها صورت نگرفته است؛ با ۱۰ وزارتخانه هم می‌توان کشور را اداره کرد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در سطح کشور کوچک شود، یادآور شد: این وزارتخانه باید عالم، کوچک و مردمی باشد؛ چندین وزارتخانه ادغام شدند و باید هیچ خللی در خدمت‌‌‌رسانی ایجاد نشود و این وزارتخانه باید به عنوان یک الگو باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور زیر نظر صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگان هستند، اضافه کرد: باید حداکثر سقف برای آنها باشد‌ و این امر شدنی است.

وی با تأکید بر اینکه پزشک خانواده باید در شهرها هم عمومیت پیدا کند و بیمه‌‌ها نیز یکی شود، یادآور شد: در بسیاری از کشور مسئله درمان و بهداشت به عنوان تجارت و صنعت مطرح می‌شود که این بسیار تأسف‌بار است و ما باید طی ۲ سال آینده پزشک خانواده‌ها را در شهرها نیز اجرا کنیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه می‌توان یک دفعه انقلاب اقتصادی و درمانی در کشور اجرا کرد، افزود: ۲۰ سال در کشور شعار داده می‌شد، اما اقدامی صورت نمی‌گرفت. ۷۲ میلیون را عضو شبکه اطلاعاتی کردن، اقدام بسیار بزرگی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرانه درمان زیاد است و هر سال بودجه آن نیز اضافه می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه این بودجه در جیب مردم نمی‌رود و معلوم نیست در کجا خرج می‌شود.

وی یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایجاد شغل در کشور را یک رکورد دانست و اضافه کرد: آمار ۲٫۵ میلیون بیکار نیز باید به صفر نزدیک شود؛ متاسفانه در دوره‌ای یک عده که خود و ملت ایران را باور نداشتند، تصور می‌کردند که نمی‌توان بیکاری را حذف ‌و شغل ایجاد ‌کرد،‌ حتی دستورات استعماری کنترل جمعیت را به زور بر ملت ایران تحمیل کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه می‌توان ۲٫۵ میلیون شغل را در کشور ایجاد کرد، ادامه داد: آبادانی با کار اتفاق می‌افتد، تفریح و عبادت هم نوعی کار است؛ هیچ نسلی نباید فدای نسل‌های دیگر شود، بلکه باید طعم به دنیا آمدن به بچشد و این کار با اقدام عالمانه هماهنگ و هم‌افزا صورت می‌گیرد، هر حرف و فضاسازی که ملت ایران را از کار هم‌افزا منصرف کند، خیانت به ملت است.

رئیس جمهور در پایان تشکر صمیمانه‌ای از عباسی وزیر تعاون، محصولی وزیر رفاه و همچنین شیخ‌الاسلام وزیر کار داشت.

در پایان این مراسم لوح‌هایی به عباسی و محصولی تقدیم و حکم وزیر وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شیخ‌الاسلامی داده شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر