2

فلاحت‌پیشه: دولت‌ روحانی شرکت‌ سهامی نیست

  • کد خبر : 91094
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

یک نماینده سابق مجلس با پیش‌بینی این‌که کابینه دولت آینده متشکل از اعضای نزدیک ستاد دکتر روحانی خواهد بود، تصریح کرد: قرار نیست هر گروه و حزبی در کابینه دولت جدید سهم داشته باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه گفت: این حق یک رئیس جمهور است که اعضای کابینه خود را انتخاب کند و دیگران و خصوصا رقبا بهتر است تنها در قالب مشورت با رئیس جمهور جدید همکاری داشته باشند.

به گفته این نماینده پیشین مجلس، اگرچه عنوان می‌شود دولت یازدهم یک دولت اعتدال گرا و فراجناحی است، اما به این معنی نیست که هر گروهی در کابینه سهم داشته باشد.

وی افزود: تبدیل کابینه دولت جدید به یک شرکت سهامی به معنی سلب اختیار از دولت و گرفتن انسجام و مدیریت از آن است.

فلاحت پیشه با تاکید بر پرهیز از عزل و نصب های بی مورد در ادارات و دستگاه های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: رفتار کلی کابینه دولت باید یک رفتار فراجناحی باشد تا در حوزه اداره کشور مشکل ایجاد نشود.

وی شکیل گیری حلقه های محفلی و انتخاباتی را آفت دولت های گذشته دانست که باید از آن درس گرفت و ادامه داد: عزل و نصب های اتوبوسی باعث شد دولت های گذشته رابطه خود را با بسیاری از مدیران و مسئولان پیشین از دست بدهند و خیلی از اهداف کشور به ناکامی ختم شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یاداوری کرد: دولت روحانی یک دولت اعتدال گراست که از افراط های چپ و راست که در دو دوره هشت ساله مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد کرد، به دور است.

فلاحت پیشه گفت: طی ۱۶ سالی که جریان های افراطی در دولت حاکم بود بسیاری از هزینه ها و انرژی کشور صرف نگاه های جناحی شد و حب و بغض ناشی از غزل و نصب ها در جامعه حاکم گردید.

وی با تاکید بر این‌که دولت آینده باید دولتی شایسته سالار باشد، ادامه داد: اگر دولت مدیران شایسته که شاخص های مدیرتی بالایی دارند را نگه دارد و افراد ضعیف که استفاده از آن ها ضررهای فراوان به کشور تحمیل می کند را از کابینه خارج کند، موفق خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اولویت‌های کاری دولت آینده، اظهار داشت: مسائل عمده کشور مشخص است و به نظرم این مسائل سه ضلع یک مثلث را تشکیل می دهند که همه معضلات کشور از دل آن بیرون می آید.

مشکلات اقتصادی اولین و مهمترین ضلع این مثلث است که فلاحت پیشه از آن نام برد و افزود: همه جوان هایی که با هزار امید در انتخابات شرکت کردند خواستار یک تغییر جدی هستند تا امنیت ذهنی، اشتغال، تشکیل خانواده و … برای آن ها تامین شود.

وی معتقد است دولت آینده باید برای حل مشکلات اقتصادی برنامه ریزی جدی داشته باشد.

به گفته این نماینده پیشین مجلس، اجتماع نخبگان و آشتی ملی ضلع دیگر این مثلث است که بر اساس آن باید اختلافات جناحی کنار گذاشته شود و همه گروه ها با هم همکاری داشته باشند.

فلاحت پیشه ادامه داد: دولت آینده باید تحمل خود را نسبت به جریان های رقیب افزایش دهد و رقبا نیز به جای تخریب به نقد منصافه و سازنده بپردازند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ضلع دیگر این مثلث امینت بین المللی است و ایران می تواند پرچم دار صلح و تنش زدایی بر مبنای عزت باشد.

وی با اشاره به پشتوانه مردمی دولت آینده، خاطرنشان کرد: این دولت می تواند با قدرتی که دارد با همسایگان تعامل آزاد داشته باشد و از ظرفیت های اقتصادی آن ها استفاده نماید.

فلاحت پیشه با تاکید بر این‌که تنش ها علیه ایران به گونه‌ای مصنوعی افزایش پیدا کرده است، گفت: اگرچه برخی اختلافات و دشمنی ها طبیعی است، اما می توان در عرصه های بین المللی با آمریکا و ۱+۵ نیز به تعامل رسید.

به گفته این نماینده پیشین مجلس اگر دولت هر سه ضلع این مثلث را در کنار هم مدیریت کند موفق خواهدبود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر