1

شورشیان تکفیری سوریه دو مسیحی از جمله یک کشیش را در حمص سر بریدند

  • کد خبر : 91269
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۰۹

این نخستین بار نیست که تروریست‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد در سوریه مرتکب چنین جنایت‌های هولناکی علیه غیرنظامیان بی‌گناه در این کشور می‌شوند.

ویدئویی تکان‌دهنده در اینترنت منتشر شده است که در آن شورشیان تکفیری سوریه را در حال بریدن سر دو مسیحی از جمله یک کشیش در شهر حمص نشان می‌دهد.

در این قطعه فیلم که به تازگی بر روی اینترنت منتشر شده است، شبه‌نظامیان تکفیری که گفته می‌شود از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره هستند، دو مسیحی را که یکی از آن‌ها کشیش فرانسیس مراد بود در برابر جمعیت با یک چاقوی کوچک سر می‌برند.

این نخستین بار نیست که تروریست‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد در سوریه مرتکب چنین جنایت‌های هولناکی علیه غیرنظامیان بی‌گناه در این کشور می‌شوند.

در ماه مارس نیز شورشیان مسلح در شهر حلب یک روحانی مسلمان به نام شیخ حسن سیف‌الدین را سر بریدند و بدن بی‌جان او را در خیابان می‌کشیدند.

رسانه‌های دولتی سوریه گروه شبه‌نظامی جبهه النصره، وابسته به القاعده را عامل آن جنایت معرفی کردند.

درگیری‌های نظامی در سوریه که از اواسط مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است، تا کنون جان شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را گرفته است.

این در حالی است که جبهه النصره از آغاز خشونت‌های جاری تا کنون در سوریه عامل بسیاری از حملات خونین تروریستی و بمب‌گذاری‌ها علیه غیرنظامیان و سازمان‌های دولتی سوریه بوده است.

دولت سوریه همواره می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان در سوریه از اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌گوید اگر شبه‌نظامیان قدرت را در سوریه به دست گیرند، می‌توانند برای چند دهه‌ها خاورمیانه را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل کنند.

وی همچنین گفت که شبه‌نظامیانی از ۲۹ کشور جهان در مناطق مختلف سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در تازه‌ترین گزارش که روز پنج‌شنبه منتشر شد اعلام کرد از زمان آغاز جنگ شبه‌نظامیان در سوریه علیه دولت این کشور تا کنون دست‌کم ۹۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91269

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر