2

اتحادیه اروپایی خود را در برابر مردم جهان قرار داد

  • کد خبر : 94881
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵

شریف با مضحک خواندن اقدام اتحادیه اروپایی در قرار دادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی، حزب‌الله را مظهر مقاومت در برابر زورگویی، جنایت و تجاوز دانست و گفت: اتحادیه اروپایی با این اقدام خصمانه، خود را در برابر میلیاردها نفر از مردم جهان قرار داد.

خبرگزاری فارس: حزب‌الله لبنان مظهر مقاومت در برابر جنایت/ اتحادیه اروپایی خود را در برابر مردم جهان قرار داد

رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال حوزه انتفاضه و قدس با اشاره به ابعاد ناعدالتی در فضای رسانه ای و سانسور فراگیر خبری از سوی بنگاههای رسانه ای بین المللی در موضوعات مربوط به فلسطین و تأکید بر شکل گیری یک جهاد رسانه ای قدرتمند و تمام عیار ازسوی رسانه های جهان اسلام در این صحنه اظهار داشت: رسانه های آمریکایی-صهیونیستی، وقایع و رخدادهای حساس را در سرزمین های اشغالی و محیط پیرامونی آن وارونه کرده و با دستکاری هدفمند پیام ها، اخبار و گزارشات، رویدادها را به گونه غیر واقعی و دروغین بازنمایی می سازند.

شریف با تشریح تاکتیک ها و تکنیک های رسانه ای دشمن برای جلوگیری از انتشار حقایق سرزمین های اشغالی برای مخاطبان جهانی افزود: رسانه ها و بنگاههای تبلیغاتی غربی-صهیونیستی، با استفاده از تکنیکهای مختلف، آزادی، اخلاق و حقوق مسلم مخاطبان را به اسارت گرفته و با انعکاس، انتشار و توزیع پیام های رسانه ای به صورت دستکاری شده، در صددند تا شکاف عمیق ایجاد شده میان حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی و نیز چالش ها و بحران های فزاینده و گسترده ای که این رژیم با آن روبه روست را به گونه ای بازنمایی سازند که ثبات و امنیت این رژیم محتضر و نیمه جان را در اذهان مخاطبان انگاره سازی کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر سرزمین های اشغالی اظهار داشت:

رژیم صهیونیستی هیچ گاه در طول تاریخ به اندازه امروز در ضعف و استیصال قرار نداشته است. بحران در سرزمین های اشغالی تا اندازه ای گسترش یافته است که سران این رژیم با استقرار دیوار حائل در سرزمین های اشغالی، شکست قطعی شعار و راهبرد «از نیل تا فرات» را به نمایش گذاشته و از ترس مرگ به خودکشی پناه آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: با ظهور نشانه های افول و سقوط رژیم صهیونیستی، دیگر هیچ مرز و محدوده ای برای آرمان آزادی قدس شریف وجود ندارد و این تفکر به برکت روز جهانی قدس و تدبیر راهبردی حضرت امام(ره)، به مطالبه جامعه جهانی تبدیل شده است.

شریف در ادامه تلاش گسترده رسانه های غربی در سرپوش گذاشتن بر زوال و نابودی تدریجی اسرائیل غاصب را اقدامی شکست خورده دانست و افزود: تحلیل فضای راهبردی جهان به ویژه طی ۱۰سال اخیر، نشان می دهد بر خلاف اراده و تلاش آمریکا و صهیونیسم، پروسه جهانی شدن بر مبنای بیداری اسلامی و بصیرت جهانی و شکل گیری یک اجماع بین المللی بر علیه صهیونیسم و استکبار در حال تحقق است که این امر افقی جدید و مغایر را با بازنمایی ها و تصویرسازی‌ رسانه‌های غربی از رخدادهای جهانی، برای ملت های جهان ترسیم کرده و حقایق انکارناپذیری را از استیصال و درماندگی غرب و اسرائیل فراروی افکار عمومی جهانیان قرار داده است.

رمضان شریف همچنین با اشاره به تحولات جاری منطقه به ویژه در سوریه و مصر خاطرنشان کرد: ما در این دو کشور علاوه بر تحولات میدانی، در فضای رسانه ای نیز با تحرکات تبلیغاتی و جریان سازی های مذبوحانه دشمنان محور مقاومت و بیداری اسلامی مواجه هستیم. راهبرد عملیات روانی و جریان سازی های خبری رسانه های امپریالیستی در پردازش و پوشش اخبار مربوط به این دو کشور، تضعیف سرمایه های اجتماعی و معنوی، اراده ملی و نیز تضمین منافع آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی است.

شریف توطئه و دشمنی استکبار و صهیونیسم  علیه بیداری اسلامی و جبهه قدرتمند مقاومت به ویژه در سوریه را در دو بعد جنگ سخت و عملیات روانی تقسیم بندی کرد و افزود: هر خبرنگار، گزارشگر و فعال رسانه ای که با قلم، دوربین و دانش خود برای آگاهی بخشی و انعکاس واقعیات میدانی سوریه و نیز اراده ملی مردم این کشور در هرنقطه ای از جهان وارد عمل شود، به مثابه این است که در میدان جنگ علیه تروریست های مسلح و جنایتکاران تکفیری به دفاع از ملت مسلمان سوریه برخاسته است؛ چرا که جنگی نابرابر، ناعادلانه و فراگیر در فضای رسانه ای و تبلیغاتی توسط بازیگران جنگ نرم دشمنان علیه دولت و ملت سوریه در جریان است.

وی در ادامه  با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تروریستی نامیدن شاخه نظامی حزب الله لبنان، آن را اقدامی مضحک و خصمانه توصیف و تأکید کرد: این اقدام بیانگر رویکرد و رفتار متناقض و دوگانه غرب با مقوله تروریسم و سند رسوایی اتحادیه اروپا است این از واقعیات تلخ تاریخ معاصر است که آمریکا و اروپا با ادعای دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تعریفی از تروریسم ارائه می کنند که در آن مدافعان حقوق انسان ها به جای تروریست های اسرائیلی، القاعده و سلفی های جنایتکار که این روزها فجیع ترین جنایات را در سوریه آفریده اند جابه جا و مورد هدف قرار می گیرد.

شریف معیارهای آمریکایی ها و اروپایی ها در تعریف و مصداق تروریسم را وارونه و آنها را مولد و حامی تروریسم دولتی دانست و با محکومیت شدید اقدام اتحادیه اروپا تصریح کرد: حزب الله لبنان نه تنها برای امت اسلام بلکه برای جامعه آزادیخواه و عدالت طلب جهانی، مظهر و سمبل مقاومت در برابر زورگویی، جنایت و تجاوز است. اتحادیه اروپا با این اقدام خصمانه، خود را در برابر میلیاردها نفر از مردم جهان قرار داده است که با نارضایتی عمیق از ساختار حقوقی و نظام حاکم بر جهان، حزب الله قهرمان را به عنوان الگویی قدرتمند و موثر در عرصه استکبار ستیزی و مقابله با راهبردها و سیاست های ظالمانه، تجاوزکارانه و مداخله جویانه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برگزیده اند.

وی ادامه داد: تروریسم، مصداق کامل و ترجمان اقدامات رژیم صهیونیستی در نسل کشی، قتل و جنایت است. تروریسم مفهوم سیاست ها و راهبردهای استکباری آمریکا، غرب و چندکشور اروپایی است که عجیب ترین جنایات تاریخ را با حمایت از گروههای مسلح تکفیری و کمک های تسلیحاتی، مالی و سیاسی به وحشی های انسان نما در سوریه رقم زده اند و فضای زندگی بشر را آلوده و متعفن ساخته اند.

شریف در ادامه وحدت و همگرایی میان رسانه های جهان اسلام در موضوعات و جریانات منطقه ای و جهانی به ویژه در موضوع فلسطین را مطالبه امروز جامعه جهانی اسلام از رسانه ها دانست و تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵ میلیون از آوارگان فلسطینی خارج از دروازه های سرزمین مادری خودشان در کشورهای همسایه در انتظار بازگشت به خانه های خود هستند. رنج و محنت این آوارگان مظلوم و مصیبت زده برای همه رسانه ها دغدغه آفرین و تکلیف آور است از این رو یکی از اولویت ها و کارویژه های رسانه های مقاومت، راه اندازی یک جریان گسترده خبری و تبلیغی برای انعکاس و پوشش زندگی پرچالش و سرشار از مشقت و درد این مردم مظلوم است که این مهم تنها با  همگرایی راهبردی، وحدت رویه و انسجام محتوایی و موضوعی رسانه های جهان اسلام ثمربخش و نتیجه آفرین خواهد بود.

رمضان شریف در ادامه با اشاره به حساسیت و اهمیت روز جهانی قدس در سال جاری تصریح کرد: روز قدس هرگز روزی برای یادبود یک نامگذاری نیست بلکه همایش عظیم امت اسلامی و خیزش جامعه جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین الملل است و رسانه ها برای انعکاس عمق و دامنه این خیزش جهانی به ویژه در ایام منتهی به روز جهانی قدس، رسالت خطیری را برعهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ها و توطئه های شوم صهیونیست ها در یهودی سازی مسجدالاقصی و بیت المقدس، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس، عرصه اعلام انزجار و محکومیت جامعه جهانی نسبت به توطئه ها و طرح های شوم صهیونیست هاست؛ هویت اسلامی بیت المقدس با قلب های بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان پیوند خورده است و و  این شهر تا ابد به عنوان قلب و پایتخت جهان اسلام، هویت اسلامی خود را حفظ خواهد کرد و تلاش مزورانه و مذبوحانه رژیم اشغالگر قدس در یهودی سازی بیت المقدس و مسجدالاقصی  توهین به افکار عمومی و اقدامی شکست خورده است که تنها نابودی این رژیم سفاک را در پرتو فوران خشم و غیرت انقلابی و دینی مسلمانان به جلو می اندازد.

در پایان این نشست جمعی از خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان حوزه انتفاضه و قدس به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداخته و برنامه های خود را برای انعکاس مطلوب راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس تشریح کردند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر