2

دو “خط قرمز” مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

  • کد خبر : 95640
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

بروجردی گفت: ضمن آنکه اصل همکاری و کمک به دولت حجت‌الاسلام روحانی اصل اساسی است ولی مجلس خطوط قرمز خود را دارد و به آن عمل خواهد کرد.

علاءالدین بروجردی در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس جهت اخذ رای اعتماد به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: فضای مجلس، تعامل با رئیس جمهور جدید و کمک به دولت برای موفقیت است.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مجلس در مورد رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم خطوط قرمزی دارد.

 بروجردی خاطرنشان کرد: زاویه‌دار نبودن کسانی که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می‌شوند با رهبری معظم انقلاب شرط لازم است که مجلس در رای اعتماد مدنظر خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: حضور در فتنه ۸۸ نیز خط قرمز دوم مجلس است که در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به آن توجه خواهد شد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: فتنه ۸۸ یک حادثه تلخ فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است و با توجه به شرایط ویژه‌ای که برای مجموعه نظام و ملت بزرگ ایران اسلامی ایجاد شد، حیثیت ملی ما ضربه خورد.

 وی تاکید کرد: بنابراین طبیعی است اگر در سوابق افراد معرفی شده به عنوان وزیر کابینه یازدهم همکاری با فتنه ۸۸ وجود داشته باشد، مجلس تایید نخواهد کرد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: ضمن آنکه اصل همکاری و کمک به دولت جناب آقای روحانی اصل اساسی است ولی مجلس خطوط قرمز خود را دارد و به آن عمل خواهد کرد.

 بروجردی در ادامه از دعوت ۴ وزیر کشور، اطلاعات، دفاع و امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: پس از معرفی این وزرا توسط رئیس جمهور جدید، کمیسیون امنیت ملی دیدار مشترک با آنها برگزار خواهد کرد.

 وی افزود: این نشست روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

 لازم به یادآوریست مراسم تحلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی فردا یکشنیه ساعت ۱۶ با حضور میهمانان داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=95640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر