2

راه‌های گسترش مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور ایران و روسیه

  • کد خبر : 41426
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳

تحکیم همکاری‌های دوستانه تهران و مسکو در تامین آرامش و ثبات پایدار در منطقه نقش مهمی دارد.

افق(ofoghnews.ir): لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران پیش از ظهر امروز با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون راه‌های گسترش مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه‌های گوناگون گفت: علیرغم روند مطلوب تقویت همکاری‌های دو کشور، ایران و روسیه هنوز از ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط خود به ویژه در بعد تجاری و اقتصادی برخوردار هستند.

وی نقش همکاری‌های پارلمانی را در این راستا بسیار مهم خواند و افزود: تحکیم همکاری‌های دوستانه تهران و مسکو در تامین آرامش و ثبات پایدار در منطقه نقش مهمی دارد.

بروجردی در ادامه افزایش تبادل هیات‌های پارلمانی فیمابین مجالس دو کشور را مهم دانست و افزود: رایزنی و مشورت دو پارلمان می‌تواند در تسریع روند مراودات فیمابین نقش مهمی ایفا نماید.

وی در همین رابطه سفر رییس دومای روسیه به تهران را مهم خواند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های تهران و مسکو در قبال تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه گفت: همکاری نزدیک دو کشور در حل معضلات و بحران‌های منطقه از جمله سوریه نقش مهمی در جلوگیری از گسترش دامنه بحران و یافتن راه‌حل سیاسی خواهد داشت.

سفیر روسیه در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن مناسبات با ایران برای کشورش گفت: روسیه از گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی و پارلمانی فیمابین حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سوریه بر ضرورت یافتن راه‌حل سوری ـ سوری از طریق مذاکرات سیاسی و عدم حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت ادامه رایزنی و مشورت نزدیک بین دو کشور تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر