1

دور کاری یک روش اساسی و اصولی است که باید آن را جدی گرفت .

  • کد خبر : 9569
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۶:۵۳

‘لطف الله فروزنده’ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت:دور کاری یک روش اساسی و اصولی است که باید آن را جدی گرفت . وی افزود: هم اکنون کارمندان وقت خود را به دولت می فروشند ، در حالی که ما نیاز به کار کارمند داریم و آنها باید کارشان را […]

‘لطف الله فروزنده’ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت:دور کاری یک روش اساسی و اصولی است که باید آن را جدی گرفت .
وی افزود: هم اکنون کارمندان وقت خود را به دولت می فروشند ، در حالی که ما نیاز به کار کارمند داریم و آنها باید کارشان را بفروشند .
** راه اندازی اینترنت ملی یک جهش اساسی در دولت الکترونیک
فروزنده با بیان اینکه استراتژی نظام همانطور که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری آماده ارایه خدمات الکترونیکی و توسع دولت الکترونیک است ، افزود: اگر اینترنت ملی راه اندازی شود شاهد یک جهش اساسی در موضوع دولت الکترونیک خواهیم بود
معاون رییس جمهوری گفت :هم اکنون ۲۰۰ خدمت به صورت الکترونیکی عرضه می شود که تعداد این خدمات باید به ۷۰۰ مورد برسد و برای تمام مردم پرونده سلامت الکترونیک ایجاد شود .
فروزنده با بیان اینکه راهی غیراز پیاده سازی دولت الکترونیک نداریم ، افزود: پله اول پیاده سازی دولت الکترونیک این است که همه سازمان و ادارات دولتی باید مجهز به سیستم اتوماسیون شوند ، پله دوم برقراری ارتباط الکترونیک بین دستگاههای دولتی است و بحث ‘دولت به دولت ‘ یا ‘G To G’ باید اتفاق بیفتد ، پله سوم نیز الکترونیکی شدن ارتباط دولت با مردم یا ‘ G TO C’ است .
وی افزود: شبکه ارتباط بین دستگاه های استانی با شهرستانها در همدان کلید خورده و از این پس باید به سمت ارتباط کامل الکترونیکی بین استانداری ها ، فرمانداری ها و بخشداری ها حرکت کنیم .
فروزنده گفت : طرح ساماندهی املاک نیز در چهار استان کلید خورده است .
وی با اشاره به راه اندازی سامانه کارمند ، اظهار داشت : این سامانه یک طرح بزرگ برای جمع آوری اطلاعات کل نیروی انسانی است که راه را برای برنامه ریزی نیروی انسانی هموار می کند .
معاون رییس جمهوری گفت : در برنامه پنجم توسعه ۱۰ حکم در زمینه توسعه دولت الکترونیک وجود دارد و بر اساس این برنامه پنجم توسعه شاخص آمادگی الکترونیک باید از ۸/۰ فعلی به یک برسد .
فروزنده افزود: واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان از دیگر محورهای برنامه پنجم توسعه است که در استان قم تاکنون ۶۱ خدمت به این دفاتر واگذار شده است و امیدواریم به مرحله ای برسیم که همه خدمات مورد نیاز در دفاتر پیشخوان عرضه شود .
وی با اشاره به ابلاغیه دولت برای ساماندهی ساختمان های دولتی گفت: دستگاهها مجازند ساختمان های مازاد بر نیاز خود را بفروشند و از منابع آنها در موارد مشخص شده استفاده کنند .
فروزنده گفت: با اجرای دولت الکترونیک ، بخش های پشتیبانی دستگاه ها باید کوچک سازی شود .
وی با اشاره به عرضه یک هزار و ۴۰۰ خدمت در پرتال مردم به صورت الکترونیکی افزود: دستگاههای پر ارباب رجوع مانند گمرگ ، شهرداری ، سازمان امور مالیاتی باید در الکترونیکی کردن خدمات خود تسریع کنند .
وی از راه اندازی نظام نظرسنجی الکترونیکی خبر داد و گفت: نظام نظرسنجی از مردم در باره عملکرد دستگاه های دولتی الکترونیکی فعال است ، تا مردم شکایات خود را به صورت الکترونیک ارایه کنند .
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد تا حدود ۸۰ درصد طرح دولت الکترونیک در دولت دهم اتفاق بیفتد و کشوری الکترونیک به دولت بعدی واگذار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر