2

متأسفانه در دوره اصلاحات عده‌ای از افراد بی‌توجهی به ارزش‌ها را تبلیغ می‌کردند

  • کد خبر : 99500
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت شبیخون فرهنگی در کشور گفت: متأسفانه در دوره اصلاحات عده‌ای از افراد بی‌توجهی به ارزشها را تبلیغ می‌کردند و سخنان رهبری مبنی بر وقوع شبیخون فرهنگی را نپذیرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی عصر سه شنبه در مراسم گردهمایی ائمه جماعات کشور گفت: در مورد شبیخون فرهنگی باید بگویم این بحث بسیار بسیار مهم است. متأسفانه در دوره اصلاحات عده‌ای از افراد بی‌توجهی به ارزش‌ها را تبلیغ می‌کردند. آنچه که مهم است این است که تجدد هم‌اکنون نیز در حال نفوذ به داخل کشور است و غربی‌ها به مانند گذشته قصد تاثیرگذاری بر زندگی مردم را دارند. حتی در این دوره سخنان رهبری مبنی بر وقوع  شبیخون فرهنگی را نپذیرفتند.

وی افزود: سبک زندگی معلول و مظهر چیز دیگری است. کسانی که خود مطالعه کرده‌اند به خوبی مشخص کرده‌اند که سبک زندگی معلول و مظهر مدرنیته غربی است، مدرنیته‌ای که تجدد نامیده می‌شود. کشورهای غربی عامدانه در حال گسترش اندیشه‌های مدرنیته به مشرق زمین هستند و اگر ما گمان کنیم که آنها هیچ تعمدی در این کار ندارند دچار خطا شده‌ایم.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: غربی‌ها در کشورهای استعماری با تحمیل زبان خود قصد و نیت خود را نشان دادند. به یاد دارید که در زمان طاغوت نیز تلاش می‌کردند که زبان ما را لاتین کنند و خط ما را عوض کنند. البته در این خصوص سخنان رهبری به حق بود، در دوره اصلاحات کسانی این صحبت‌ها را نپذیرفتند و دنبال این بودند که از آن تصویر دیگری ارائه کنند.

رئیس دستگاه قضا گفت: شبیخون فرهنگی دارای دو مرتبه است و ادامه داد: یکی از این مرتبه‌ها ظاهر است که ما مظاهر آن را در پوشش مردم، رفتار جوان‌ها و فرهنگ آپارتمان نشینی مشاهده می‌کنیم اما بحثی که مهمتر از ظاهر است این است که سیطره مبانی فکری و فلسفی آنها در باطن و ضمیر ناخودآگاه مردم تاثیر می‌گذارد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به فیلم‌هایی که غربی‌ها می‌سازند، گفت: این فیلم‌ها ممکن است ظاهری خوب داشته باشد و حرف‌های زیبایی در آن زده شود اما نحوه رفتار یک پسر با پدر خود در ضمیر ناخودآگاه جوانان ما تاثیر می‌گذارد و سبب تغییر سبک زندگی می‌شود. برخی روشنفکرانی که در کشور ما زمانی در مباحث اسلامی بحث می‌کردند و اشعار عرفانی را تسخیر می‌کردند به مرتبه‌ای رسیدند که گفتند معارف اسلامی مصرف کننده است که این حرف خطایی بود.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اقداماتی که در زمان اصلاحات انجام شد گفت: به یاد دارم که در آن دوره کتابچه‌ای تهیه شد که تنها به مباحث اقتصادی اهمیت می‌دادند و در آن تأکید شده بود که دولت نباید به ارزش‌ها کاری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99500

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر