1

همه باید بدانند استقلال با حرف زدن قهرمان آسیا نمی‌شود

  • کد خبر : 99738
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

سرمربی سابق استقلال گفت: استقلال برای آنکه ستاره سوم را در آسیا بگیرد، باید آرامش و تمرکز داشته باشد و با حرف زدن موفق نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: مرفاوی: استقلال با حرف قهرمان آسیا نمی‌شود/ جدایی جباری و حمودی گران تمام شد

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتیجه نگرفتن استقلال در سه هفته اخیر لیگ گفت: مشکلی از فصل گذشته گریبانگیر استقلال شد و آن هم حضور ۸-۹ ملی‌پوش و دیر تمام شدن مسابقات این تیم نسبت به سایر تیم‌ها بود. بازیکنان ملی‌پوش استقلال و سایر بازیکنان به همین دلیل نتوانستند به خوبی ریکاوری کنند و بعد از حضور در تیم ملی سریع به استقلال آمدند و تمریناتشان آغاز شد. از سوی دیگر این تیم هم دیر بسته شد.

وی ادامه داد:‌ یکسری بازیکنان قدیمی استقلال دیر با باشگاه به توافق رسیدند و تمرینات این تیم با نفرات کمی آغاز شد. همچنین چند بازیکن از استقلال خارج شدند و چند بازیکن جدید به این تیم آمدند. آن‌هم در شرایطی که زمان آماده سازی این تیم کم بود و ریکاوری ملی‌پوشان هم در مدت کمی انجام شد. بنابراین استقلال بدون آنکه تمرینات آماده سازی خوبی داشته باشد وارد مسابقات شد. البته برخی تیم‌ها مانند ذوب آهن بدون گذراندن تمرینات بدنسازی به لیگ آمدند ولی استقلال با سایر تیم‌ها فرق می‌کند. بازیکنان این تیم به خاطر حضور در آسیا فصل گذشته بازی‌های بیشتری انجام داده بودند.

مرفاوی با اشاره به جدایی چند بازیکن از استقلال گفت:‌ جدایی مجتبی جباری و علی حمودی برای استقلال گران تمام شد. حمودی و خسرو حیدری در فصل گذشته در جناح راست زوج خوبی را تشکیل دادند و نقطه قوت استقلال بودند. مجتبی جباری هم پشت مهاجمان به عنوان یک طراح حملات خوب کار می‌کرد و تاثیرگذار بود. به این مسائل حضور ملی‌پوشان خسته‌ای چون نکونام را اضافه کنید که هم در تیم ملی و هم در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردند. با این حال استقلال در هفته‌های اول با وجود آنکه چهره شادابی نداشت امتیاز گرفت اما اکنون که تیم درچند بازی نتیجه نگرفته است این مسائل روی تیم فشار بیشتری وارد می‌کند آنهم تیمی که فصل گذشته قهرمان شده و اکنون نیز جزو ۸ تیم برتر آسیاست.

سرمربی سابق استقلال افزود: بازیکنان، کادر فنی و مدیران استقلال همگی از اضافه کردن ستاره سوم در آسیا به استقلال سخن می‌گویند اما همه آنها باید بدانند استقلال با حرف زدن قهرمان آسیا نمی‌شود. استقلال اکنون بیش از هر چیز به تمرکز و آرامش نیاز دارد و این آرامش باید از سطح مدیران باشگاه تا کادر فنی در تیم ایجاد شود. حتی برخی بازیکنان هم مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند که خیلی به سود تیم نیست. مدیرعامل استقلال با سازمان لیگ درگیر می‌شود و بقیه نیز درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شوند. این شرایط برای استقلال هست و آنها باید با این مسائل بسازند و آرامش و تمرکز خود را حفظ کنند. به تمامی این مسائل مشکلات مالی را اضافه کنید که در افت تیم تاثیرگذار است.

مرفاوی در مورد عملکرد ضعیف و خط دفاع و دروازه‌بان استقلال در این فصل برخلاف فصل گذشته گفت: مهدی رحمتی از تیم ملی طرد شده است و این مسئله از نظر روحی باعث افت او شده است. از طرف دیگر تمام مدافعان استقلال به جز عمران‌زاده در تیم ملی بودند ولی با این حال نباید همه تقصیرها را متوجه دفاع تیم کرد. بلکه کل تیم باید دفاع کند. وقتی توپ از دست می‌رود از مهاجم تا نفر آخر تیم باید در دفاع شرکت کند و تیم انسجام بیشتری داشته باشد. اینکه توپ بعد از دست رفتن با کوچکترین اشتباه وارد دروازه استقلال شود خوب نیست.

وی در مورد درگیری‌های امیر قلعه‌نویی با برنامه ۹۰ و همچنین مسائل حاشیه‌ای دیگر گفت: تمام این مسائل به خاطر فشارهایی است که وجود دارد. مشکلات مالی، مسائل فنی که گفتم همه اینها تاثیرگذار است اما مدیران استقلال، کادر فنی و بازیکنان باید آرامش و تمرکز داشته باشند تا به موفقیت برسند. با درگیری و مسائل حاشیه‌ای استقلال نمی‌تواند موفق شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر