213

بگ فیلتر چیست ؟

  • کد خبر : 383212
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

بگ فیلتر نیز یک تجهیز تصفیه است که برای جمع آوری و حذف ذرات معلق و آلودگی ها در هوا استفاده می شود.

این تجهیز شامل کیسه فیلتر است که ذرات معلق را درون خود جمع آوری می کند. عملکرد اصلی بگ فیلتر، حذف ذرات معلق در هوا است تا هوای تمیزتر و بدون آلودگی ایجاد شود. شرکت ارکان گستر رسام یک شرکت مهندسی است که در زمینه تأمین تجهیزات صنعتی تصفیه هوا و کنترل آلایندگیهای صنعتی فعالیت می‌کند.

اجزای بگ فیلتر:

  1. ۱٫ کیسه فیلتر: کیسه‌های فیلتر در این نوع فیلترها برای جمع آوری ذرات معلق در هوا استفاده می شوند. آنها معمولاً از مواد نسوز و مقاوم در برابر حرارت و شوک ساخته شده اند.
  2. ۲٫ سیستم نگهدارنده: این سیستم برای نگهداری کیسه‌های فیلتر در محل مناسب و جلوگیری از جابجایی یا تماس آنها با دیگر قسمت‌های غبارگیر استفاده می شود.
  3. ۳٫ سیستم تهویه: این سیستم برای تأمین هوای پاک برای خروج از کیسه‌های فیلتر استفاده می شود. آن شامل فن، لوله‌ها و سایر قطعات مربوط به تهویه است.
  4. ۴٫ سیستم تمیز کردن: این سیستم برای جداسازی ذرات جمع آوری شده از کیسه‌های فیلتر استفاده می شود. این شامل روش‌های تکان دادن، شستشو و یا هر روش دیگری است که منجر به جداسازی ذرات از کیسه‌های فیلتر می شود.
  5. ۵٫ سیستم دفع: این سیستم برای دفع مواد جمع آوری شده از کیسه‌های فیلتر استفاده می شود. مواد ممکن است به صورت جامد (مانند غبار و گرد و غبار) یا به صورت مایع (مانند روغن) باشند و بر اساس نوع مواد، روش‌های مختلف دفع مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع بگ فیلتر

  1. ۱٫ بگ فیلتر پلی‌استری: این نوع فیلتر برای جمع آوری ذرات خشک و معمولاً در برابر رطوبت مقاوم است.
  2. ۲٫ بگ فیلتر نایلونی: این فیلتر برای جمع آوری ذرات خشک و مرطوب استفاده می شود و مقاومت بالایی در برابر شکستن دارد.
  3. ۳٫ بگ فیلتر الیاف شیشه‌ای: این نوع فیلتر برای جمع آوری ذرات خشک و مرطوب با دمای بالا و مقاومت در برابر حرارت استفاده می شود.
  4. ۴٫ بگ فیلتر پلی‌پروپیلن: این نوع فیلتر برای جمع آوری ذرات خشک و معمولاً در برابر رطوبت مقاوم است و قابلیت بازیافت دارد.
  5. بگ فیلتر تفلون: این فیلتر برای جمع آوری ذرات خشک و مرطوب با دمای بالا و مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی استفاده می شود.

عملکرد بگ فیلتر

عملکرد بگ فیلتر بر اساس اصول فیزیکی است که با استفاده از نیروی گرانش و فشار هوا، ذرات معلق را به داخل کیسه فیلتر جمع آوری می کند. عملکرد در غبارگیرها به این صورت است که هنگامی که هوا به داخل کیسه وارد می شود، ذرات معلق در هوا توسط کیسه‌های فیلتر جمع آوری می شوند و تمیز شده و هوای پاک از طریق کیسه‌ها خارج می شود. در این فرآیند، ذرات معلق در هوا به کیسه‌های فیلتر چسبیده و به سطح آنها متصل می شوند. سپس با استفاده از روش‌های تمیز کردن مانند تکان دادن یا شستشو، ذرات جمع آوری شده از کیسه‌های فیلتر جدا شده و مواد جمع آوری شده مانند غبار و گرد و غبار دفع می شوند.

کاربردهای بگ فیلتر در صنایع مختلف شامل تصفیه هوا در کارخانجات، کارگاه ها و سایر محیط های صنعتی است. این تجهیز به خوبی در جلوگیری از گرد و غبار و ذرات معلق در هوا که ممکن است به سلامتی افراد و محیط زیست آسیب برساند، مؤثر است.

کاربردهای بگ فیلتر در صنایع مختلف

  1. ۱٫ صنایع فولاد: بگ فیلتر در کارخانجات فولاد برای جمع آوری ذرات فلزی و ذرات معلق دیگر در هوا استفاده می شود.
  2. ۲٫ صنایع سیمان: در کارخانجات سیمان، بگ فیلتر برای جمع آوری گرد و غبار سیمان و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  3. ۳٫ صنایع چوب: در کارخانجات تولید مصنوعات چوبی، بگ فیلتر برای جمع آوری گرد و غبار چوب و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  4. ۴٫ صنایع شیمیایی: در صنایع شیمیایی، بگ فیلتر برای جمع آوری ذرات شیمیایی و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  5. ۵٫ صنایع داروسازی: در کارخانجات تولید دارو، بگ فیلتر برای جمع آوری ذرات دارویی و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  6. ۶٫ کارخانجات پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی، بگ فیلتر برای جمع آوری گرد و غبار شیمیایی و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  7. ۷٫ صنایع غذایی: در کارخانجات تولید مواد غذایی، بگ فیلتر برای جمع آوری گرد و غبار مواد غذایی و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  8. ۸٫ صنایع خودروسازی: در کارخانجات تولید خودرو، بگ فیلتر برای جمع آوری گرد و غبار فلزات و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  9. ۹٫ صنایع نساجی: در کارخانجات تولید پارچه و محصولات نساجی، بگ فیلتر برای جمع آوری گرد و غبار الیاف و ذرات معلق در هوا استفاده می شود.
  10. صنایع دیگر: بگ فیلتر در صنایع مختلفی مانند صنعت چاپ، صنعت نفت و گاز، صنعت فرآوری مواد معدنی و غیره نیز استفاده می شود. شرکت ارکان گستر رسام طراح و سازنده انواع بگ فیلتر صنعتی نیز می باشد .

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383212

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1211در انتظار بررسی : 827انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر