1

صدور رأی علیه دایی معنایش تبرئه قهرمانی نیست

  • کد خبر : 110001
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: فیفا صلاحیت رسیدگی به پرونده محرومیت دایی را ندارد.

علیرضا صالحی در جمع خبرنگاران در مورد رای محرومیت دو جلسه‌ای دایی گفت: با توجه به مسایلی که در پرونده وجود داشت و کمیته انضباطی بر اساس بند ۲ ماده ۲۳ آئین‌نامه انضباطی علی دایی را به پرداخت ۷ میلیون تومان جریمه محکوم کرد اما در این بند محرومیت یک تا هشت جلسه‌ای هم وجود دارد و چون تخلفش محرز شده بود ما بر اساس همین بند دو جلسه او را محروم کردیم زیرا مجازاتی که برای دایی تعیین شده بود کامل نبود.

وی در مورد اینکه دایی معتقد است چون تجدیدنظرخواه بوده نباید محروم می‌شده و حکمش تشدید شود، گفت: این که همیشه رای بر تبرئه و یا تخفیف تجدید نظرخواه داده شود تصور درستی نیست. درخواست تجدیدنظر علی دایی مبنی بر اینکه مرتکب تخلف نشده رد شده اما این دلیل نمی‌شود که قانون به طور کامل اجرا شود. ماده ۴۳ بر جمع مجازات و محرومیت نظر دارد و اعتقاد دایی در مورد تبرئه‌اش درست نیست و ما حکم را بر اساس آئین‌نامه انضباطی صادر کرده‌ایم.

صالحی در مورد اینکه دایی می‌گوید برخی بدتر از او درمورد داوری صحبت کرده‌اند، گفت: باید صلاحیت‌ها را نگاه کنیم. کمیته استیناف زمانی صلاحیت ورود به پرونده‌ را داراد که کمیته انضباطی رای خود را صادر کرده باشد و نسبت به آن اعتراضی صورت گرفته باشد. بنابراین در مورد افراد دیگر که صحبت‌هایی بیشتر یا کمتر انجام داده‌اند ابتدا باید کمیته انضباطی رای بدهد و اگر اعتراضی صورت بگیرد کمیته استیناف حق ورود خواهد داشت.

وی در مورد اینکه پرسپولیس به رای کمیته استیناف اعتراض کرده است، گفت: به این مسئله اعتراض نمی‌گویند اعاده دادرسی است و من تا این لحظه اعاده دادرسی از پرسپولیس ندیده‌ام. این ارفاقی است که قانون گذار انجام داده و یک هفته فرصت اعاده دادرسی  داده شده است.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که هنوز رای پرونده محسن قهرمانی صادر نشده و شاید حرف‌های دایی در مورد این داور درسته بوده باشد و صدور رای علیه دایی یعنی تبرئه محسن قهرمانی، گفت: اینگونه نیست که صدور رای در مورد دایی یعنی تبرئه قهرمانی ، حرف‌های دایی نیز افترا نبوده است. افترا از نظر قانونی فرق دارد. علی دایی به دلیل مصاحبه تحریک آمیز و توهین آمیز محکوم شده است نه افترا، رای پرونده محسن قهرمانی نیز هنوز صادر نشده است و پرونده این داور در کمیته انضباطی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: افشاگری نباید در رسانه‌ها صورت بگیرد. مرجعی به نام کمیته انضباطی و دادسرای انقلاب  داریم و مسایل باید در آنجا مطرح شود. نباید با آبرو و حیثیت آدم‌ها بازی کرد. حتی بعد از صدور رای قطعی هم انتشار اسامی محکوم با اجازه قضایی صورت می‌گیرد. بحث دایی نیز مصاحبه تحریک آمیز و توهین آمیز بوده است و او مواردش را می‌تواند به طور شفاهی و یا کتبی به کمیته انضباطی ارایه کند نه در رسانه‌ها آن را بگوید.

وی در مورد اینکه محرومیت دایی مقابل مس اجرا نشد، گفت: باید از زمان ابلاغ رای ۷۲ ساعت بگذرد و پس از آن رای قابل اجراست که در این مورد ۷۲ ساعت نگذشته بود.

فارس/رئیس کمیته استیناف در مورد مراجعه دایی به فیفا در مورد این رای محرومیت، گفت: تا جایی که من اطلاعات دارم. فیفا به موارد انضباطی داخلی کشورها ورود نمی‌کند، بنابراین فیفا صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر