1

دولت با اقدامات حقوقی جلوی دستبرد آمریکا به اموال ملت را بگیرد

  • کد خبر : 186933
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۷:۱۸

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مصادره اموال ایران مخالف روح برجام است، گفت: معاونت حقوقی دولت، وزارت خارجه و دفتر ایران در لاهه باید با اقدامات حقوقی اجازه ندهند آمریکا با راهزنی و دستبرد حقوق یک ملت را پایمال کند.

شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس

حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریکا اظهار داشت: این اقدام آمریکایی‌ها از چند جنبه غیرقانونی است؛ اول اینکه تفکیک قوا در آمریکا وجود دارد و این اقدام دخالت کنگره در قوه قضاییه است همچنین این اموال مصادره شده، سپرده‌های دولت نیست بلکه سپرده‌های بانک مرکزی و در واقع سپرده‌های ملت است. پس این اقدام آمریکا دستبرد به اموال ملت است.

وی ادامه داد: قصد آمریکا دستبرد و دزدی از اموال ایران بود و به هربهانه‌ای این کار را انجام می‌دادند؛ آنها انقدر پرت بودند که اول ایران را در خصوص حادثه یازده سپتامبر متهم کردند و بعد خودشان اذعان کردند که اشتباه کردند

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ایران باید به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند، تصریح کرد: هم دولت و هم قوه قضاییه باید هم در صحنه بین‌المللی و هم داخل کشور فعال عمل کنند و در رابطه با جنایاتی که آمریکا نسبت به مردم ایران روا داشته، باید از آنها بازخواست کنند و اقدام حقوقی انجام دهند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا در جریان کودتای ۲۸ مرداد، کشته شدن دانشجویان در ۱۶ آذر، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، کمک به صدام برای حمله به ایران، زدن سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ایران و… مشهود است و مدارک آنها نیز موجود است. آخرین جنایت آمریکا نیز مصادره اموال ایران بود لذا معاونت حقوقی دولت، وزارت خارجه و دفتر ایران در لاهه باید با اقدامات حقوقی اجازه ندهند آمریکا با راهزنی و دستبرد حقوق یک ملت را پایمال کند.

وی در ادامه سخنان خود مصادره اموال ایران را مخالف روح برجام برشمرد و تصریح کرد: روح برجام این بود که زورگویی‌های غرب علیه ایران تمام شود و ما بتوانیم از امکانت مالی خود استفاده کنیم، اما آمریکا اموال خود ایران را هم به تاراج بردند و پول‌هایی که قرار بود، به ایران پس بدهند، به بهانه‌ها مختلف تاراج می‌کنند لذا این اقدام آمریکا مخالف برجام است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=186933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر