1

همه شهرستانهای بیش از ۵۰ هزار نفر دارای اوراژانس اجتماعی می شوند

  • کد خبر : 221979
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه شهرستانهای بیش از ۵۰ هزار نفر در دولت دوازدهم دارای اوراژانس اجتماعی می شوند.

انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح آسایشگاه مهر پناهنگان امام رضا(ع) در منطقه مهدی آباد مشهد افزود: اورژانس های اجتماعی، پارسال از خودکشی چهار هزار و ۲۴۰ نفر جلوگیری کردند.
وی اضافه کرد: آموزش های اجباری پیش از ازدواج برای تداوم زندگی بسیار مفید است و به زودی گذراندن ۲۰ ساعت مفید آموزشی در این ارتباط اجباری می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه غرلباگری ژنتیکی ازدواج اجباری می شود که با شناسایی و اقدامات به هنگام کمک بزرگی در جلوگیری از بروز معلولیت می شود.
وی با بیان اینکه نگاه دولت به مهدکودکها و دبستانها است تا با آموزش های لازم در یک افق دراز مدت آسیبهای اجتماعی را به صورت گسترده کاهش دهد، افزود: علم ما با علم روز دنیا برابری می کند و می توانیم در جهت کاهش مشکلات معلولان و انواع معلولیتها اقدام کنیم.
محسنی بندپی گفت: دولت تلاش می کند دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بخشهای مختلف برطرف شود و قدمهای زیادی در زمینه معلولیت زدایی و کاهش معلولان برداشته است و اقدامات مثبت دولت در بخشهای مختلف بود که باعث رای مجدد مردم به آن شد.
وی ادامه داد: در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شاهد حضور معلولانی بودیم که دست نداشتند اما با انگشت پای خود ورقه رای را انگشت زدند و یا خانم سالمندی را دیدیم که بدون ویلچر و با تکیه بر یک صندلی پلاستیکی به پای صندوق رای آمد که صحنه های زیبایی در انتخابات ثبت کرد.
وی با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال جاری ۱۱ اورژانس در شهرستانهای خراسان رضوی به بهره برداری می رسد ، اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیک طلاق نیز تا یک ماه دیگر در این استان و بعد از آن در ۱۱ استان دیگر به بهره برداری می رسد.
محسنی بندپی گفت: مشهد دارای بیشترین حاشیه نشین با کمترین اقدامات است و بهزیستی به سهم خود با انجام کمکهای اجتماعی جلوی بسیاری از آسیبها را گرفته است.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی یک استان مرجع است و راه حلهای زیادی در زمینه رفع مشکلات معلولان ارائه کرده که برای کل کشور نیز مفید بوده است.
حمید رضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: بستر بسیاری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها در حاشیه شهر می باشد به همین دلیل توجه و تلاش ویژه ای در این مناطق انجام می شود.
آسایشگاه مهر پناهندگان امام رضا(ع) واقع در منطقه مهدی آباد میامی مشهد، ظرفیت پذیرش ۵۵ پسر بی سرپرست را دارد و ۹۰ درصد هزینه ساخت آن توسط مشارکت های مردمی و بقیه توسط موسسه خیریه شکوه مهر انجام شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر