2

چین: ترامپ با جنگ تجاری تمام دنیا را مقابل خود خواهد دید

  • کد خبر : 257285
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ تجاری آمریکا به بزرگترین عامل “نابودی اعتماد” برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است و در صورتیکه آمریکا به اعمال تعرفه‌ها ادامه دهد، تمام دنیا با آن به مقابله خواهد پرداخت.

چین نسبت به ادامه اعمال تعرفه‌ از سوی آمریکا هشدار داده است.
به گزارش افق نیوز، وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ تجاری آمریکا به بزرگترین عامل “نابودی اعتماد” برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است و در صورتیکه آمریکا به اعمال تعرفه‌ها ادامه دهد، تمام دنیا با آن به مقابله خواهد پرداخت.
هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت که آمریکا تمام مجوزهای قانونی ازجمله مجوزهای امنیت ملی را تحریف می‌کند.
آمریکا و چین ۳۴ میلیارد دلار تعرفه بر واردات یکدیگر اعمال کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چین را به اعمال تعرفه‌های بیشتر تهدید کرده مگر اینکه پکن با تغییر اقدامات مربوط به حق مالکیت معنوی و برنامه‌هایش برای حقوق گمرکی صنایع تکنولوژی برتر موافقت کند.
وزیر دارایی کره جنوبی نیز ضمن هشدار نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری بین آمریکا و چین ، پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ میلادی را کاهش داده است.
بر اساس این گزارش کیم دونگ یون وزیر دارایی کره جنوبی گفت: رشد اقتصادی کره جنوبی یازدهمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان احتمالا امسال به کمتر از ۲٫۹ درصد خواهد رسید.
این رقم در ارزیابی ها و پیش بینی های قبلی ۳ درصد اعلام شده بود. کاهش تقاضای داخلی و خارجی برای کالاهای ساخت کره جنوبی و افزایش بیکاری تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257285

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر