1

تردیدی در لزوم حفظ بناهای تاریخی اطراف حرم شاهچراغ(ع) نیست

  • کد خبر : 260472
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

‌تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) تاکید کرد که تردیدی در لزوم حفظ بناهای تاریخی موجود در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) وجود ندارد.

آیت‌الله دستغیب

‌تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) تاکید کرد که تردیدی در لزوم حفظ بناهای تاریخی موجود در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) وجود ندارد.

‌به گزارش افق نیوز به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب‌ ۲۷ مرداد در جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به وجود بناهای میراثی و تاریخی در بافت تاریخی اطراف حرم مطهر گفت: هیچکس در این قضیه تردید ندارد که اگر بنایی واقعاً میراثی و تاریخی است باید حفظ شود و اکنون هم نمونه‌هایی داریم و خود ما هم برای حفظ این بناها اهتمام کامل داریم، اما بخش دوم بناهایی است که آنچنان ثابت نیست که این‌ها میراث فرهنگی هستند.

او گفت: حرم مطهر هم از لحاظ فرهنگی و معنوی محور همه حرکت‌هاست و هم اینکه ظرفیت بسیار بالایی برای همه کسانی که برای فرهنگ اسلامی دل می‌سوزاند و اهتمام می‌ورزند، دارد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مسئله کار یک فرد یا یک مجموعه نیست بلکه کاری است که به همه مربوط است و حقیقتاً دو مسئله هم اینجا مدنظر است، یکی ضرورت توسعه حرم مطهر در ابعاد مختلف که بخشی از آن توسعه ظاهری و فیزیکی است و بخشی که مربوط به ۵۷ هکتار طرح توسعه است و بحث موانعی است که ممکن است در سر راه این قضیه باشد.

وی خواستار هماهنگی همه دستگاه‌ها در این قضیه شد و گفتند: برخی از خانه‌های خشت و گلی در این بافت تبدیل به مکانی برای معتادها و حتی مراکز فساد و منکرات شده‌اند، که باید برای این‌ها فکری کرد و اگر بناست که این بناها همچنان مانع و سد راه توسعه حرم مطهر باشند، باید برای آن‌ها تکلیفی تعیین کرد.

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: اگر بنا نبود از ۵۰ سال قبل توسعه‌ای برای حرم مطهر صورت نگیرد، امروز این حرم به چه صورت بود، لذا باید با همین نسبت هم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم‌.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) اضافه کرد: هیچکس اصراری بر تک‌روی در مسائلی که مقررات و قوانینی دارد و باید دقیقاً اجرا شود، ندارد، اما بحث این است که حرکتی در جهت پیشرفت کار طرح توسعه حرم مطهر داشته باشیم و همه با هم در یک جهت و یک هدف واحد به خصوص تسهیل راه‌های دسترسی به حرم مطهر کار کنیم‌.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از استاندار، مدیر راه و شهرسازی، شهرداری و همه کسانی که به نوعی در برنامه‌ریزی و اجرای این مسائل دخیل هستند، درخواست کرد تا توجهی به این مسئله داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=260472

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر