1

ارزش دلار ۵۰درصد کاهش می یابد

  • کد خبر : 266652
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۰۲

بر اساس پیش بینی ها، نسبت دلار به یورو به کاهش ۵۰ درصدی می رسد.

ارزش دلار ۵۰درصد کاهش می یابد

اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ نوشت: بر اساس سخنان اولف دینالد مدیر اجرایی شرکت A.G. Bisset Associates LLC، نسبت یورو و دلار در چند سال آینده می تواند به طور جدی تغییر کند. به گفته وی، در سال ۲۰۲۴، دلار در برابر یورو ۴۰ درصد، کاهش خواهد یافت. به عقیده ایشان، این امر بر تمام بازارهای مالی تأثیر بگذارد.

پیش از هر چیز، کاهش ارزش پول آمریکا بر هزینه مواد اولیه تاثیر خواهد گذاشت. این اقتصاددان خاطرنشان کرد که در طول ۵۰ سال گذشته، نرخ ارز دلار تغییر کرده است و کاهش آن هچنان ادامه خواهد داشت. در عین حال، او پیش بینی کرد سقوط ارزش پول آمریکا در برابر ین ژاپن تقریبا به ۳۳٪ درصد خواهد رسید.

دلائلی که می تواند به چنین تغییری در این وضعیت منجر شود، کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده و همچنین افزایش تولید اوراق دولتی ایالات متحده و مشکلات سیاسی این کشور است.

پیش از این در خبر ها آمده بود که کارشناسان صندوق بین المللی پول معتقدند که اقتصاد جهانی تا به امروز به طور کامل اثرات حمایت گرایی دولت ترامپ را احساس نکرده است. به همین دلیل تجارت بین المللی در سال ۲۰۱۹ با بزرگترین چالش ها مواجه خواهد شد.

در حال حاضر، انتظار می رود که رشد تجارت جهانی ۳٫۹ درصد باشد، که نیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. با وجود این، کارشناسان صندوق بین المللی پول معتقدند که این رقم باید ۰٫۲ درصد دیگر کاهش یابد.

در کوتاه مدت، بزرگترین آسیب ناشی از جنگ تجاری متوجه چین خواهد شد، اما در دراز مدت ایالات متحده بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266652

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر