4

سهمیه‌بندی بنزین نیاز به مصوبه مجلس دارد/ کارت انرژی بهترین راهکار مبارزه با قاچاق

  • کد خبر : 266665
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۵۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چون در بودجه ۱۳۹۷ به دولت اجازه افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را ندادیم لذا هر تصمیمی نیاز به مصوبه مجلس دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چون در بودجه ۱۳۹۷ به دولت اجازه افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را ندادیم لذا هر تصمیمی نیاز به مصوبه مجلس دارد.

سهمیه‌بندی بنزین نیاز به مصوبه مجلس دارد/ کارت انرژی بهترین راهکار مبارزه با قاچاق

علی بختیار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص سهمیه‌بندی سوخت اظهار کرد: از آنجایی که در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حدود ۴۰ میلیون لیتری در حوزه مصرف بنزین بودیم، به نظر می‌رسد بخش زیادی از این ۴۰ میلیون لیتر قاچاق می‌شود.

وی افزود: علت قاچاق تغییر در نرخ قیمت ارز و تفاوت فروش داخلی و فروش سوخت در کشورهای همسایه است که هم به صورت خرد و هم به صورت کلان قاچاق صورت می‌گیرد لذا چند پیشنهاد برای تدبیر این امر در دولت و در مجلس در حال بررسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات ایجاد کارت انرژی است، عنوان کرد: به نظر ما این پیشنهاد بهتر از سایر اقدامات است و می‌توانیم منابع انرژی در همه بخش‌ها به کارت واریز شود تا مردم بتوانند با کارت انرژی از محل یارانه‌ای که در این بخش داده می‌شود استفاده کنند که این یکی از روش‌های کنترل قاچاق سوخت است.

بختیار ادامه داد: یکی دیگر از این پیشنهادات فعال کردن مجدد سامانه هوشمند سوخت است تا بدون اینکه تغییر قیمت داشته باشیم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بتواند اعمال نظارت کند و جلوی افزایش میزان مصرف را بگیرد، راهکار دیگر که طرفداران کمی هم دارد افزایش قیمت  سوخت و واقعی کردن قیمت است که برای شرایط فعلی آمادگی از طرف مردم وجود ندارد.

وی با سخت دانستن تصمیم‌گیری در این خصوص، تصریح کرد: این که باید تصمیم بگیریم امر واضحی است چرا که این پول در جیب افراد خاصی می‌رود و فساد بزرگی در زمینه قاچاق سوخت اخیرا به وجود آمده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات برای مبارزه با قاچاق سوخت گفت: وقتی که از مبارزه با قاچاق سوخت صحبت می‌کنیم برخی فکرشان به سمت مبارزه با کولبران می‌رود که در حجم کمی قاچاق را انجام می‌دهند که این بیشتر ناشی از فقر اقتصادی و عدم داشتن شغل مناسب است.

بختیار تأکید کرد: علی‌رغم همه تلاش ها اما همچنان ۱۲٫۵ میلیارد دلار قاچاق عدد بزرگی است و این حتما توسط چند تا کوله‌بر صورت نمی‌گیرد و قطعا بخش زیادی از سوخت به صورت کلان جابجا می شود، لذا تا وقتی ساماندهی از طریق سامانه‌ها صورت نگیرد با این موضوعات مواجه خواهیم بود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم همه مردم را حمایت کنیم باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود تا اول خیالمان راحت شود که مردم آسیبی از این حوزه نمی‌بینند و بعد بتوانیم تصمیم درست و منطقی را اتخاذ کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اجرای طرح خاطر نشان کرد: ما الان در حال بررسی هستیم و هفته آینده هم مجلس این موضوع را با جدیت دنبال می کند و امیدواریم بتوانیم طی یک یا دو ماه آینده طرح را عملیاتی کنیم.

بختیار تأکید کرد: چون در بودجه ۱۳۹۷ به دولت اجازه افزایش  قیمت بنزین و حامل‌های انرژی ندادیم لذا هر تصمیمی نیاز به مصوبه مجلس دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=266665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر