1

بیانیه پادشاه و کابینه عربستان سعودی درباره قتل خاشقجی؛ تعقیب و مجازات عاملان و اقدامات اصلاحی صورت می‌گیرد

  • کد خبر : 267320
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و کابینه این کشور به ریاست محمد بن سلمان در بیانیه‌هایی جداگانه نسبت به تعقیب و مجازات عاملان و مسئولان قتل جمال خاشقجی و نیز اقدامات اصلاحی در این رابطه وعده دادند.

 ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و کابینه این کشور به ریاست محمد بن سلمان در بیانیه‌هایی جداگانه نسبت به تعقیب و مجازات عاملان و مسئولان قتل جمال خاشقجی و نیز اقدامات اصلاحی در این رابطه وعده دادند.

به گزارش افق نیوز/ «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی پس از تشکیل جلسه کابینه این کشور اعلام کرد که عاملان قتل جمال خاشقجی تحت تعقیب قرار می گیرند.

از سوی دیگر کابینه عربستان به ریاست ملک سلمان در بیانیه ای تاکید کرد که اقداماتی که عربستان درباره قتل خاشقجی انجام خواهد داد فقط به مجازات عاملان و مسئولان مستقیم محدود نخواهد شد و شامل اقدامات تصحیحی خواهد بود.

کابینه عربستان در بیانیه خود آورده است که عربستان بر اساس شریعت اسلامی تاسیس شده است و احکامش بر احقاق حق و تحکیم پایه های آن و ارزهاش عدالت و تثبیت اساس آن استوار است!

در این بیانیه آمده است: دستورات ملوکانه به دنبال حادثه تاسف باری که به مرگ جمال خاشقجی منجر شد و اقداماتی که عربستان به منظور روشن شدن حقیقت انجام داده است و مجازات عاملان هر طرفی که باشد نمایانگر اهتمام مسئولان و تمایل آنها به امنیت و سلامت عربستانی هاست و عزمش بر این است که این اقدامات به مجازات عاملان و مسئولان مستقیم محدود نشود و شامل اقدامات  تصحیحی نیز شود.

کابینه سعودی به دستور ملک سلمان در تشکیل کمیته ای به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد برای بازنگری در ساختار دستگاه اطلاعات این کشور و نوسازی سیستم آن و مشخص کردن اختیاراتش به شکل دقیق به گونه ای که مسئولیت ها مشخص شود، اشاره کرد.

گفتنی است در همین رابطه امروز سه شنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از عربستان خواست تا افراد بازداشت شده در خصوص قتل خاشقجی برای محاکمه به آنکارا تحویل داده شوند.

وی به بازداشت ۱۸ نفر در عربستان اشاره کرد و عنوان داشت که لیست اسامی افراد بازداشت شده در اختیار ترکیه قرار گرفته و مشخص شده که تعدادی از بازداشت شده ها همان هایی بوده اند که آنکارا به عنوان مظنون معرفی کرده بود. باید تمامی افرادی که به هر نحوی در این جنایت نقش داشته اند محاکمه شوند و نه فقط یک عده شخصیت های امنیتی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=267320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر