2

آخرین وضعیت دانشگاه بدون سرپرست “هویزه”

  • کد خبر : 113048
  • ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز به تشریح آخرین وضعیت دانشگاه صنعتی شهدای هویزه پرداخت، دانشگاهی که در یکی از سفرهای استانی دولت گذشته تصویب و ابلاغ شد.

دکتر مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا – منطقه خوزستان ، درباره وضعیت کنونی دانشگاه صنعتی هویزه با توجه به تخصیص ردیف بودجه مستقل آن در سال گذشته، خاطرنشان کرد: معتقدم باید در آموزش عالی برنامه‌ریزی و حساب و کتابی وجود داشته باشد؛ حداقل سه گروه می‌توانند دانشکده تشکیل دهند و حداقل سه دانشکده یک مجتمع آموزش عالی ایجاد می‌کنند و اگر بیش از سه دانشکده در یک مجتمع آموزش عالی وجود داشته باشد، به دانشگاه تبدیل می شود. این روند که روندی عادی است در مورد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان طی شد و مجتمع آموزش عالی بهبهان پس از حدود ۱۲ سال، در نهایت سال گذشته به دانشگاه تبدیل شد، اگر چه در حال حاضر هم با مشکلاتی مواجه است و از نظر جذب هیأت علمی مشکلات بسیاری دارد، در حالی که می‌بینیم به یک باره دستور داده می‌شود که ما در اینجا دانشگاه هویزه ایجاد می‌کنیم و وقتی به یک باره چنین موضوعی عنوان می‌شود به این معناست که همه چیز را از بالا آورده‌اید و وارد کردید، به همین دلیل مشکلات متعددی ایجاد می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که جذب و ماندگاری عضو هیأت علمی در دانشکده مهندسی دانشگاه شهیدچمران هم پایین است، تصور کنید دانشگاهی تأسیس شود که حتی برای پیدا کردن مکانی مناسب به عنوان خوابگاه دانشجویان یا اساتید آن مشکل وجود دارد. سال گذشته با پیگیری‌های فراوان در نهایت ردیف بودجه مستقلی برای دانشگاه هویزه اختصاص یابد که تا حدودی مشکلات دانشگاه شهیدچمران در رابطه با این دانشگاه را کاهش داد، اما دانشگاه هویزه هنوز سرپرست ندارد و یک مسئول پیگیری، امور مربوط به آن را انجام می‌دهد، در صورت تعیین سرپرست یا رئیس و تصویب کادر سازمانی دانشگاه، روند آن رو به رشد خواهد شد اما تا آن زمان، ساخت و ساز در این دانشگاه متوقف است.

رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز افزود: تنها کار عمرانی که برای دانشگاه هویزه توانستیم انجام دهیم، خریداری زمینی به مساحت حدود ۲۶۰ هکتار و حصار کشی آن است اما ساخت و ساز درون دانشگاه صنعتی زمان بسیار زیادی می برد، در هر صورت امیدواریم این دانشگاه هم به مجموعه آموزش عالی استان اضافه شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113048

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر