6

شناسایی و مرمت پل تاریخی آق‎قلا از شاخصه‎های تاریخی استان گلستان

  • کد خبر : 118643
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۸:۰۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه پل تاریخی آق‌قلا از شاخصه‎های تاریخی استان محسوب می‎شود، گفت: شناسایی و مرمت پل تاریخی آق‎قلا و دیگر آثار تاریخی، نشان از قدمت مهندسی تاریخی و آثار باستانی استان دارد.

به نقل از روابط عمومی امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رضا مروتی پس از بازدید از پل تاریخی شهرستان آق‎قلا و همچنین پروژه هتل پنج ستاره بوتانیک، بافت قدیم گرگان و مرکز آموزش صنایع دستی این شهرستان، در جمع مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: بنیه مهندسی آثار باستانی در استان گلستان قوی است و باید در حفظ و احیای این آثار تلاش شود.

وی با بیان اینکه پل تاریخی آق‎قلا از شاخصه‎های تاریخی استان محسوب می‎شود، تصریح کرد: شناسایی، مرمت و بازسازی پل تاریخی آق‎قلا و دیگر آثار تاریخی، نشان از قدمت مهندسی تاریخی و آثار باستانی استان دارد.

مروتی با اشاره به اینکه در آثار ادبی به جای مانده می‎شود گلستان را به لحاظ مهندسی شناسایی کرد، افزود: بنیه قوی مهندسی آثار باستانی در استان کاملأ مشهود است و اقداماتی که در جهت حفظ، بازسازی و مرمت آثار باستانی توسط کارشناسان صورت می‎گیرد، رتبه ما را در کشور ارتقا می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی درخور و مناسب در زمینه گردشگری استان صورت گرفته است، تصریح کرد: آنچه در این زمینه باید بیشتر به آن پرداخته شود، شناساندن استان به مسافران است.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان با بیان اینکه گلستان به عنوان استانی در محور عبور زیارتی قرار دارد، اظهار داشت: حق مردم است که با جذب مسافر و گردشگر به استان، از صنعت توریسم و گردشگری بهره‎مند شوند.

رئیس کارگروه گردشگری استان گلستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در بحث تسهیلات سفر و گردشگری، گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت در زمینه تقویت و رونق مسائل مربوط به صنعت توریست و گردشگری، سال آینده با برنامه‎ریزی‎هایی مدون جذب گردشگر و سرمایه‎گذار را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه‎های ستاد تسهیلات سفر در دبیرخانه، باید با انسجام و قوتی بیشتر شاخصه‎های استان، مهمان‎نوازی و فرهنگ غنی آن را به دیگران عرضه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه در بخش گردشگری طبیعت اقدامات مناسبی از سوی سازمان محیط زیست صورت گرفته است، افزود: ارتباط بیشتر دو سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‎تواند فضای بهتری برای رونق صنعت گردشگری استان فراهم کند.

مروتی با بیان اینکه استان را خوب معرفی نمی‎کنیم و در این راستا گاهی کوتاهی می‎شود، افزود: در سطح شهر و مسیرهای جاده‎ای، تعداد بی‎شماری از تابلوهای تبلیغاتی را می‎بینیم، اما با توجه به وجود آثار غنی ملی، طبیعی، فرهنگی و تاریخی استان، کمتر به معرفی آن‎ها می‎پردازیم.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان ضمن تأکید بر نصب تابلوهایی از مواهب استانی در قسمت های مختلف، تصریح کرد: طبق گمانه‎زنی‎هایی که با مسئولان مربوطه صورت گرفته، قرار شده تابلوهایی برای شناساندن مواهب استان در سطح شهر و مناطق ورودی آماده و نصب شود.

وی در این خصوص اذعان داشت: باید از توان بخش خصوصی در زمینه نصب این تابلوها در مسیر ۲۷۶ کیلومتری جاده اصلی استان بهره برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر