5

کفگیر بانک توسعه صادرات ایران به ته دیگ خورده است

  • کد خبر : 119649
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت سرمایه بانک توسعه صادرات ایران باید افزایش یابد؛ چرا که امروز کفگیر این بانک به ته دیگ خورده و منابعش عمدتاً بیرون از بانک است.

بهمن وکیلی عصر امروز در جمع شماری از مدیران استان سمنان اظهار داشت: رابطه بانک توسعه صادرات ایران و صادرکنندگان تنها یک جاده یک‏طرفه نیست و این ارتباط‏ها باید دوجانبه و دوطرفه باشد.

وی تصریح کرد: امروز هیچ منتی بر گردن صادرکنندگان از بابت اینکه به آنها خدمات ارائه می‏دهیم، نداریم؛ چرا که ماهیت وجودی بانک توسعه صادرات ایران، خدمت به صادرکنندگان است و اگر این قشر وجود نداشت، نیازی به تاسیس این بانک نبود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: این بانک متعلق به خود صادرکنندگان است و باید به خوبی از آنها نگهداری و پشتیبانی شود.

وکیلی با بیان اینکه بانک به منابع لایزال الهی وصل نیست و سقفی برای پرداخت تسهیلات در بخش‏های مختلف دارد، گفت: اگر این سقف پر شود، دیگر بیش از آن نمی‏توان به متقاضیان پرداختی داشت.

وی افزود: بخش اعظمی از منابع بانک توسعه صادرات ایران به تامین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی اختصاص داده شده است و این سرمایه در گردش همواره در موعد تسویه، از سوی دریافت‏کنندگان به بانک برگردانده نشده و دوره آن تمدید می‏شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اضافه کرد: تمدید مستمر منابعی که به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادراتی اختصاص داده شده است، سبب می‏شود تا همواره حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد منابع بانک در اختیار واحدها باشد.

وکیلی افزود: در سوی دیگر این جاده دوطرفه، امروز باید منابع مالی صادرکنندگان کشور نیز در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار گیرد و در قالب سپرده، گردشی در بانک داشته باشد تا بتوان به همه متقاضیان این بخش خدمات ارائه داد.

وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران مشتریان خاص دارد و از مردم سپرده‏ای نمی‏گیرد و هیچ انتظار بی‏جا و ناصوابی نیز از مشتری ندارد؛ بنابراین، باید بیش از گذشته تقویت شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: امروز همه به پاک بودن این بانک و پاک‏دستی کارکنان آن اذعان دارند و اگر غیر از این باشد و موردی گزارش و اثبات شود، به شدت با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وکیلی ادامه داد: سرمایه بانک توسعه صادرات ایران باید افزایش یابد؛ چرا که امروز کفگیر این بانک به ته دیگ خورده و منابعش عمدتاً بیرون از بانک است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران عصر امروز از کارخانه سیمان شاهرود به عنوان یکی از تولیدکنندگان برجسته این شهرستان بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=119649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر