3

واکنش نعمت زاده به حادثه اتوبوس‌های اسکانیا/خودروهای تولیدی استاندارد اروپا است

  • کد خبر : 124757
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمام خودروهای تولید شده اسکانیا استانداردهای لازم را دارند ، گفت: برای تمامی خودروهای تولید در کشور استانداردهای علمی لازم الاجراست و کارخانه سوئدی اسکانیا نیز استاندارد این خودروها را تایید کرده است.

محمدرضا نعمت زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره حادثه اتوبوس های اسکانیا گفت:‌  بعد از حادثه غم انگیزه تصادف دو اتوبوس اسکانیا در جاده قم- تهران، وزیر راه و شهرسازی از طرف دولت مسئول پیگیری این حادثه شد که در چند جلسه نیز من حضور داشتم که تقسیم کار شد و وزارت صنعت در بُعد فنی و تولید علت حادثه را بررسی و گزارش مکتوبی ارائه دادیم.

 

وزیر صنعت،معدن و تجارت  افزود: بر اساس بررسی ها وگزارشات صورت گرفته اتوبوس هایی که تا آن زمان تولید شده بود طبق استانداردهای کامل شرکت سوئدی اسکانیا و استاندارهای اجباری سازمان استاندارد بود و تمام مدارک تایید شده برای تولید این خودروها وجود دارد.

 

نعمت زاده با تاکید بر اینکه تمام خودروهای تولید شده اسکانیا استاندارد است، ادامه داد: تصادف موضوعی نیست که تنها به خودرو مربوط باشد بلکه مسائل مختلفی مانند راننده نیز می تواند در حادثه دخیل باشد.

 

وی با یادآوری تصادف اتوبوس های اسکانیا در جاده تهران- قم تصریح کرد: در این تصادف یکی از اتوبوسها از یک طرف جاده به مرکز جاده آمده و ضمن تخریب گاردریل، پُست برق میانه جاده را نیز تخریب کرده؛ در این شرایط نمی توان همه مشکلات را بر عهده اشکال فنی گذاشت.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته بعد از بررسی‌های صورت گرفته، یکی دیگر از علت های این تصادف ترکیدگی لاستیک جلوی یکی از اتوبوسهای اسکانیا بود که بعد از آزمایشات لازم مشخص شد که این لاستیک وارداتی است که طی دستورالعملی به سازمان استاندارد اعلام کردیم تا در استاندارد لاستیک ها تجدید نظر کند.

 

وزیر دولت یازدهم  با بیان اینکه لاستیک‌هایی که عمر استفاده آنها منقضی شده است از بازارچه های مرزی بدون حقوق گمرکی وارد می شود، گفت: در مورد واردات نیز شرایط گذاشتیم و دستورالعمل های لازم را ابلاغ کردیم و در همان زمان از شرکت سوئدی در خواست شد تا کارشناسان خود را به ایران بفرستند که به ایران آمدند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از تولید خودرو و تایید استانداردهای لازم فنی دیگر مسئولیتی متوجه ما نیست، گفت: بعد از بررسی های انجام شده درباره اتوبوسهای اسکانیا مشخص شد بازرسی های لازم در ایستگاه ها صورت نگرفته که این موضوع باعث شد تا سوی وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل هایی برای بررسی این اتوبوس ها از سوی پایانه های مسافربری ابلاغ کند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:  حتی یک تیم کارشناسی مشکلات فنی اسکانیا را بررسی کردند که با کمک کارخانه سوئدی یک سری اصلاحات تقویتی درباره بخش های مختلف از جمله محل باتری و حفاظت باک صورت گرفت.

 

نعمت زاده دربار آتش سوزی خودروهای اسکانیا نیز گفت:  در یکی از این تصادفات معلوم شد که یک باک اضافه با شلنگ های پلاستیکی به باک اصلی وصل شده بود که منجر به آتش سوزی شد؛ از این رو وزیر راه و شهرسازی طبق دستورالعملی ابلاغ کرد که افراد حق دست‌کاری در خودروها را ندارند.

 

وی با بیان اینکه حتی صندلی اتوبوس های اسکانیا ضد حریق است، تصریح کرد: بنابراین دستورالعمل‌های لازم برای اصلاحات خودوری اسکانیا را ابلاغ کردیم که  این کارخانه در اسفند ماه ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد این خودروها را بررسی کردند و اصلاحات لازم برای صورت گرفت.

 

نعمت زاده با تاکید بر اینکه خودروی اسکانیا از خودروهای بسیار قوی و قدرتمند است، گفت: شرکت های مرسدس بنز، ولو و رنو ما را تحریم کردند و تنها شرکتی که هنوز ما را تحریم نکرده شرکت سوئدی اسکانیا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آتش سوزی تنها برای خودروهای اسکانیا اتفاق می افتد، گفت: این حادثه به دلیل این تعداد بالای این خودروها است؛ آنچه که ما درباره خودروهای اسکانیا وظیفه داشتیم انجام دادیم؛ ضمن اینکه استانداردهای علمی لازم الاجراست و کارخانه سوئدی اسکانیا نیز استاندارد این خودروها را تایید کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر