2

آیا ازدواج موقت خیانت به همسر اول محسوب می شود یا خیر؟

  • کد خبر : 12576
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰

حجت الاسلام محب زاده گفت: ازدواج موقت اگر طبق ضوابطی که خدا و اهل بیت فرموده اند، اجرا شود، قطعاً یکی از برنامه‌های تکمیلی زندگی انسان خواهد بود. حجت الاسلام محب زاده، کارشناس مذهبی در خصوص ازدواج موقت، اظهار داشت: اسلام برنامه ای کامل و جامع برای زندگی همه افراد بشر ارایه کرده و در […]

حجت الاسلام محب زاده گفت: ازدواج موقت اگر طبق ضوابطی که خدا و اهل بیت فرموده اند، اجرا شود، قطعاً یکی از برنامه‌های تکمیلی زندگی انسان خواهد بود.

حجت الاسلام محب زاده، کارشناس مذهبی در خصوص ازدواج موقت، اظهار داشت: اسلام برنامه ای کامل و جامع برای زندگی همه افراد بشر ارایه کرده و در قرآن و مباحث دینی به طور کامل به این بحث پرداخته شده است.

این کارشناس مذهبی افزود: ازدواج موقت یکی از مقولاتی است که در قرآن و در سنت پیامبر (ص) و اهل بیت علیه السلام و در متون دینی به آن اشاره شده و اگر طبق ضوابطی که خدا و اهل بیت فرموده اند، اجرا شود، قطعاً یکی از برنامه های تکمیلی زندگی انسان خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه ازدواج موقت در جامعه ما چگونه پیاده می شود، دیگر ربطی به اسلام ندارد. ما باید ببینیم آنچه که در جامعه رخ می دهد، همان چیزی است که مورد تأیید اسلام و قرآن است یا خیر؛ اگر طبق برنامه اسلام است و برای رفع نیازهایی است که در منابع دینی به آن اشاره شده و طبق آن ملاک هاست، خیلی خوب است. اما اگر چیز دیگری است و ما اسم ازدواج موقت را خودمان روی آن می گذاریم که با ملاک ها و پارامترهای دینی همخوانی ندارد، مساله ­ای است که باید به روش دیگری بررسی شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به این نکته که پرداخت نفقه در بحث ازدواج موقت مطرح نمی شود، اظهار داشت: با توجه به احکام دینی که در قرآن و رساله های مربوطه به آن اشاره شده است، مهریه ازدواج موقت باید از نظر شرعی مالیت داشته باشد و حتماً محدوده زمانی آن مشخص شود.

حجت الاسلام محب زاده در پایان با پاسخ به این سوال که آیا ازدواج موقت خیانت به همسر اول محسوب می شود یا خیر، تأکید کرد: اگر نفس ازدواج موقت با شرایط دینی و اسلامی صورت گیرد، خیانت محسوب نمی شود، اما اگر افراد بدون اینکه شرایط را رعایت کنند به دنبال هوس‌رانی و تنوع‌طلبی بروند، قطعاً با مشکل مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر