1

“مدیران خودرو” بی کیفیت ترین خودروی کشور را تولید کرد

  • کد خبر : 128624
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹

بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودروی رنو مگان محصول شرکت پارس خودرو در صدر و خودروی MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  افق،  در ارزیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در فروردین ماه سالجاری ،  ۹۹ درصد از تعداد خودروهای تولید شده در کشور به گروه سبک (سواری و وانت) تعلق داشت.

خودروهای سایپا X131 ،سایپا X132 و تیبا به دلیل ممانعت از انجام نمونه برداری و ارزشیابی کیفی خودرو ، از نظر عیوب ایمنی ، مهم و اساسی و سطح کیفی خودرو، وضعیت نامعلومی دارند.

khodroعیوب فنی و عملکردی شامل کدهای ۱ (فنربندی، تعلیق و فرمان)، ۲ (موتور و انتقال قدرت)، ۳ (ترمز) و ۴ (تجهیزات الکتریکی) است. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای ۵ (تزئینات) و ۸ (صداهای غیرعادی) ، عیوب بدنه شامل کدهای ۶ (بدنه) و ۹ (نفوذ آب) و عیوب رنگ نیز کد ۷ است.

همانطور که در جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، خودروی رنو مگان محصول شرکت پارس خودرو در صدر و خودروی MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای MVM530 و سایپا X131 پارس خودرو، در بخش تزئینات و مونتاژ خودروهای پژو ۴۰۵ ، MVM110 و MVM315 و در بخش بدنه هم خودروهای سایپا X131 پارس خودرو و MVM110 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند.
در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل ۲۶٫۶ درصد تنزل یافت که عمدتاً مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای تولیدی شرکت مدیران خودرو می باشد. همچنین خودروهای لیفان X60 ، MVM110 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در ماه جاری بهبود کیفی ۵٫۷ درصدی داشته است.

khodro2

در نمودار فوق روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه پژو ۲۰۶ بیشترین درصد بهبود و MVM315 هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=128624

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر