2

امپراطوری از جنس نور نه زور

  • کد خبر : 141444
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

گفتمان انقلاب نوید   د  هند  ه د  ر هم شکستن نظامات ناعاد  لانه جهانی است. تشعشعات الهی گفتمان انقلاب اسلامی د  ر کشورهای مسلمان و غیر مسلمان بنیان سست استکبار را به لرزه د  رآورد  ه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی با عنوان «امپراطوری از جنس نور نه زور» به شرح ذیل است:

اظهارات اخیر هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق و نظریه پرد  از آمریکایی د  ر مصاحبه با راد  یو ملی آمریکا (NPR)با د  ر نظر گرفتن تمام ملاحظاتی که یک استراتژیست آمریکایی د  ر طرح موضوعاتی از این د  ست می تواند   د  اشته باشد  ، به مصد  اق «الفَضلُ ما شَهِد  َت بِه الأعد  اءُ» اعتراف به یک واقعیت غیر قابل انکار است. طی ۳۵ سال گذشته و از ابتد  ای پیروزی انقلاب اسلامی د  شمنان این کشور هر روزه مد  عی بود  ند   شش ماه د  یگر و یا یک سال د  یگر نظام جمهوری اسلامی به پایان راه خود   می رسد   اما امروز با گذشت بیش از سه د  هه از این انقلاب شکوهمند  ، د  شمنان و د  وستان انقلاب اسلامی جملگی معترفند   که ایران د  ر حال بازسازی یک هژمونی منطقه ای و تبد  یل شد  ن به یک «ابرقد  رت صالح» د  ر هزاره سوم است. د  ر هزاره ای که به گفته «زیبیگنیو برژینسکی»، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا مفهوم هژمونی جهانی رنگ باخته و د  وران سلطه آمریکا بر جهان پس از جنگ سرد   و فروپاشی د  یوار برلین به پایان رسید  ه است. د  ر این د  وره به اعتراف «جان بولتون» نمایند  ه اسبق آمریکا د  ر سازمان ملل «تهد  ید   هژمونی ایران به نظر بسیار پاید  ارتر می‌آید  .»
این پایان اعترافات نیست. چند ی پیش نیز مجله فارین پالیسی به نقل از مد یر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تصریح کرد  که قد رت نظامی و د فاعی ایران از منطقه خاورمیانه فراتر رفته و هم اکنون باید  ایران را د ر زمینه نظامی، یک کشور فرامنطقه ای خواند . ژنرال مایکل هید ن مد یر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و آژانس امنیت ملی این کشور (NSA) د ر زمان ریاست جمهوری جورج بوش، می افزاید : هرگونه فکر مد اخله نظامی به ایران آسیب رساند ن به تأسیسات نظامی وهسته ای ایران، هم اینک توهمی بیش نیست و ایران با خود کفایی د ر صنایع نظامی و پیشرفت موشکی خود ، به قد رت فرامنطقه ای تبد یل شد ه که با هرگونه حمله احتمالی به شد ت برخورد  خواهد  کرد . هید ن همچنین از ضعف نظامی رژیم صهیونیستی د ر مقابل توان نظامی ایران هم سخن به میان آورد  و گفت: تجهیزات نظامی و قد رت د فاعی اسرائیل د ر مقابل ایران، بسیار ضعیف تر از آن چیزی است که مقامات نظامی اسرائیلی فکر می کنند . اسرائیل با انواع و اقسام مشکلات د اخلی روبه رو است و د ر صورت هرگونه د رگیری د ر منطقه، با ائتلافی ضد  اسرائیلی مواجه می شود  که پایه های این رژیم را به لرزه د رمی آورد . استفن هاد لی، مشاور امنیت ملی جرج بوش رییس جمهور سابق امریکا  هم که چهره ای  بسیار متنفذ است و کمتر د ر رسانه ها ظاهر می شود  عقید ه د ارد  آنچه حتی بیش از پید ا نشد ن سلاح های کشتار جمعی د ر عراق به اعتبار امریکا لطمه زد ،  زمین گیر شد ن د ر این کشور بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ بود  که باعث شد  ایران قد رت بسیاری به د ست بیاورد .
اذعان به این مهم که جمهوری اسلامی ایران پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی بار د  یگر به عنوان محور وحد  ت جهان اسلام و یک ابرقد  رت صالح د  ر منطقه که از نفوذ معنوی فوق العاد  ه د  ر بین مسلمانان برخورد  ار شد  ه است فقط محد  ود   به د  شمنان این انقلاب نیست. حسنین هیکل اند  یشمند   و روزنامه نگار مصری د  ر خصوص وضعیت کنونی ایران معتقد   است: «جمهوری اسلامی ایران مانند   یک عمارت زیبا و چشم‌نواز است که به د  لیل موفقیت‌های علمی، نظامی و سیاسی که ایران به د  ست آورد  ه‌، انقلاب شما آسیب‌ناپذیر شد  ه است. د  ر کشور شما اگر کسی بخواهد   ملی‌گرایانه فکر کند   بد  اند   جمهوری اسلامی ایران با اقتد  ار توانسته آرمان رهبران گذشته را تحقق بخشد  . حضور مقتد  رانه د  ر د  ریای مد  یترانه آرزوی رهبران پیشین ایران بود   که جمهوری اسلامی ایران توانست به این آرزو جامعه عمل بپوشاند  .شما نمی‌د  انید   چه امانت بزرگی د  ر اختیارتان است و چه موفقیت‌هایی د  ر عرصه بین‌المللی به همراه د  ارید   و نمی‌د  انید   این عظمت چقد  ر د  ر د  نیا تاثیرگذار است.»
امروز د  ر سالهای آغازین هزاره سوم جهان د  ر یک پیچ تاریخی است. نظم جهانی د  ر این پیچ تاریخ آبستن تحولات بسیاری شد  ه است.آهنگ رحیل بشریت از اقامتگاه کنونی به صد  ا د  رآمد  ه است و هژمونی های جد  ید  ی د  ر حالی  شکل گیری است. به اذعان بسیاری از آیند  ه پژوهان انقلاب اسلامی به عنوان یک ساختار الهی و انسانی و به واسطه رهبری منحصر به فرد   خود   توانسته قابلیت های تبد  یل شد  ن به یک هژمون د  ر هزاره سوم را پید  ا کند  . اما هژمونی منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی از جنس سلطه وسلطه گری نیست. این ابرقد  رت منطقه ای د  ر د  لها و فطرتها الهی و انسانی نفوذ د  ارد  . این امپراتوری از جنس نور است و نه زور. این تفوق از جنس خروج از تاریکی و ظلمات به سوی نور است. «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ». وضعیت فعلی د  نیا بر خلاف سنت های الهی، طاغوتی و جاهلانه است. شرایط ظالمانه کنونی فانی است و بزود  ی بساط ساختار ناعاد  لانه د  نیا برچید  ه خواهد   شد  .«وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِد  ُونَ» جمهوری اسلامی د  ر شرایط سخت تحریمها و با کمتر از یک د  رصد   بود  جه‌ای که آمریکایی‌ها هزینه می‌کنند   و بد  ون پایگاه‌های نظامی مجهز به آخرین تکنولوژی‌های نظامی روز د  ر منطقه و بد  ون هواپیماهای گران‌قیمت جنگی، بد  ون بمب شیمیایی و بد  ون سلاح هسته‌ای توانسته است به یک ابرقد  رت منطقه‌ای تبد  یل شود  . امریکاییها برای ابرقد  رت شد  ن میلیونها انسان را د  ر هیروشیما، ناکازاکی، ویتنام، عراق، افغانستان، کوبا و… به هلاکت رساند  ند  . امپراطوری آمریکا بر سر سرنیزه نشسته بود   اما نمی د  انست که با سرنیزه نمی توان بر د  لها مسخر شد  .امپراطوری نور ضمن بید  ار ساختن ملت های مسلمان گفتمان خود   را از مسیر حق به د  نیای اسلام منتقل کرد  ه است. نه با ارعاب و تهد  ید   و جنگ و غارت. چرا که این قانون الهی است که کلمه حق نزول آن نیز بر مد  ار حق باشد  . «وَبِالحَقِّ اَنزَلناهُ وَ بِالحَقِّ نَزَلَ» یعنی کلمه حق از سرمنشأ حق سرچشمه می‌گیرد   و مسیر و مجرای آن نیز صاف و زلال است. چون حق پاسد  ار آن است. همان‌طور که قرآن حق است، قلب پیامبر اعظم(ص) نیز حق است و جبرائیل امین(ع) نیز حق است. کلمه طیّبه انقلاب اسلامی د  ر مجاری صاف و زلال د  ر منطقه منتشر شد  ه و حق‌خواهان پاسد  ار آن هستند  . امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمد  ار بید  اری، خروج از ظلمات به سوی نور، اتحاد   و عزت ملتهای مسلمان است. ملل مختلف د  ر قاره های آسیا، آفریقا، آمریکا  وحتی اروپا،چشم به ایران د  وخته اند   و پیام عد  الت خواهی انقلاب اسلامی را د  رک می کنند  . گفتمان انقلاب نوید   د  هند  ه د  ر هم شکستن نظامات ناعاد  لانه جهانی است. تشعشعات الهی گفتمان انقلاب اسلامی د  ر کشورهای مسلمان و غیر مسلمان بنیان سست استکبار را به لرزه د  رآورد  ه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141444

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر