1

آیا ضعف مدیران قبلی دلیلی برای فشار به صنعت خودروسازی است

  • کد خبر : 144864
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

جعفر ساعدپناه

در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که در مورد خودروسازان تهیه و ارائه شده، چندین مورد تخلف در این حوزه مشخص و مطرح شده و مجلس نشینان همواره در صحبت از صنعت خودرو به این موضوع پرداخته و یک علامت سئوال بزرگی بر روی عملکرد خودروسازان مطرح می کنند که چرا این چنین مشکلاتی در این حوزه بوجود آمده است؟

متاسفانه مشکلات مطرح شده در این روزها همچون چماقی بر سر خودروسازان فرود آمده و بعضی از نمایندگان مجلس به جای حمایت از این صنعت مهم کشور در این شرایط حساس با پرداختن به مشکلات مطرح شده در گزارش مجلس، این صنعت را بیش از گذشته در انزوا و فشار قرار داده اند.

اینکه چرا این موضوعات در این صنعت به وجود آمده خود مسئله ای است که می بایست با حضور کارشناسان و متخصصان فنی و حقوقی بررسی و ریشه یابی شود ولی نکته ای که در این موضوع بیشتر مورد نظر است این است که تمامی مشکلات و تخلفاتی که در گزارش مطرح شده مربوط به زمان گذشته بوده و افرادی دیگر بر مسند مدیریت این صنایع قرار داشته اند و این بدان معناست که افرادی در زمان گذشته با حضور در این صنعت تخلفاتی انجام داده اند و حال افراد دیگری باید پاسخگوی مشکلات بوجود آمده باشند و جور تمامی معضلات را به دوش بکشند.

قطعا عملکرد مجلس در بیان مشکلات و نقایص خودروسازان عملی بسیار مثبت و خوب در جهت برطرف کردن مشکلات است ولی این مشکلات در زمانی خاص و توسط افرادی مشخص انجام شده اند و اگر جریمه و تاوانی و یا اعمال قانونی هم باید انجام شود مترتب همان افراد می باشد و توضیح خواستن و در فشار قرار دادن مدیران فعلی به دلیل بروز مشکلات در گذشته نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه در روند انجام امور این دو بنگاه خودروسازی اخلال ایجاد می کند.

این موضوع به روشنی در ماه های اخیر مشخص است و نمایندگان مجلس با انجام مصاحبه هایی و اعمال فشار از طریق رسانه ها به خودروسازان به دلیل بروز تخلفاتی که در گذشته انجام شده همواره به جای پرداختن به مشکلات اساسی چون افزایش تولید و کیفیت محصولات، صادرات، ایجاد نقدینگی، گمرکات، مباحث ارزی و …. با تاکید بر مشکلات مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص این صنعت را در فشار قرار داده اند.

به نظر می رسد در این زمینه قوه قضاییه کشور در راستای احقاق حقوق و تامین منافع تمامی سهامداران این بنگاه های اقتصادی باید هرچه سریع تر با پیگیری موارد مطرح شده کسانی را که به هر نحو خارج از قوانین و  چارچوب های قانونی فعالیت هایی را در زمان های گذشته انجام داده اند مورد بررسی و باز خواست قرار دهد.

به هر حال نمایندگان مجلس نیز می بایست به این نکته توجه بیشتری کنند که تخلفات مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص مربوط به زمان گذشته و توسط افرادی دیگری انجام شده است و ایجاد فشار به مدیران کنونی و این صنعت نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه باعث اختلال در روند تولید این شرکت ها خواهد شد و در نهایت ضرر و زیانی که از این موضوع ایجاد می شود مترتب تمامی مردم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144864

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر