2

محل زندگی اوجالان چگونه است؟

  • کد خبر : 145383
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، در سال ۲۰۰۹ به یک سلول انفرادی ۱۲ متر مربعی با یک حیاط کوچک در جزیره امرالی منتقل شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، طبق گزارش شورای کمیته جلوگیری از شکنجه اروپا، شرایط زندگی اوجالان پس از آغاز روند صلح به یکی از مشکلات تبدیل شد. برای این مشکل پنج همسایه در این جزیره و یک تلویزیون ۱۲ شبکه‌ای در اتاق اوجالان در نظر گرفته شد.
اولین محلی که اوجالان در سال ۱۹۹۹ پس از دستگیری در آن محبوس بوده، طی پنج ماه در سال ۲۰۱۳ بازسازی شد. یک هیات از سیاستمداران کرد به صورت منظم از بازسازی این محل بازدید و تحقیق می‌کردند.
رهبر کارگران کردستان در سال ۲۰۱۳ به محل بازسازی شده، شامل یک اتاق خواب، اتاق کار، حمام جدا و یک باغچه کوچک منتقل شد. منطقه بازسازی شده بیش از ۲۰ متر مربع مساحت داشت.
احتمالاً این محل جایی نیست که اوجالان قرار است به حبس ابدش ادامه دهد. براساس دستورالعمل روند صلح، رهبر پ‌ک‌ک احتمالا به یک محل بزرگتری در جزیره امرالی منتقل خواهد شد. این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرند که قرار است تا فوریه ۲۰۱۵ پ‌ک‌ک ترکیه را ترک کند، اقدامی که اوجالان آن را «دست کشیدن کامل» می‌خواند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر