5

تمامیت‌خواهی؛ خطری بزرگ پیش پای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان

  • کد خبر : 148285
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۵۸

در دنیای امروزه سیاست، دیگر احزاب و گروه ها به دنبال رقابت نیستند و جناح مقابل خود را به چشم یک دشمن می‌بینند که این موضوع خطری بزرگ برای سیاست و احزاب سیاسی است.

حسن بیادی: اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو نوعی تفکر و اتفاقا پسندیده هستند. این دو تفکر زمانی مزموم می‌شوند که کسانی که خود را منتسب به این تفکر می‌دانند از آن انحراف پیدا کنند و به دنبال تمامیت‌خواهی حرکت و تک محوری پیشه کنند. بنابراین فرقی میان این دو تفکر وجود ندارد، اصولگرایان و اصلاح طلبان اگر می‌خواهند به موفقیت برسند باید با وحدت و به دور از تمامیت خواهی حرکت کنند زیرا کشور در این شرایط به وحدت و همگرایی نیازمند است.

از سوی دیگر باید گفت که اگر گروه‌ها به وحدت رسیدند نباید رقیب خود را به چشم دشمن ببینند چرا که در این صورت رقابت سیاسی شکل نمی‌گیرد بلکه این دشمنی به مبارزه منتهی می شود.در انتخابات باید رقابت کرد نه مبارزه. تا زمانی که طرف مقابل را دشمن ببینیم حتی اگر کرسی های مجلس را اشغال کنیم هم نمی توانیم آثار مثبتی را در جامعه داشته باشیم چرا که وقتی وحدت به ناحق به دست آمده باشد، خیلی سریع هم متلاشی خواهد شد.

کسانی که امروز ادعای سردمداری اصولگرایان را دارند نمی‌توانند به موفقیت واقعی برسند، چرا که از تفکر اصولگرایی فاصله گرفته‌اند و به یک تفکر تمامیت خواهی رسیده اند؛ این موضوع بسیار خطرناکی است که در اصلاحات هم شاهد این موضوع هستیم.

آقای ناطق و هاشمی را اصولگرا می‌دانم گرچه بنده انتقاداتی را به این دو عزیز دارم که به آنها نیز وارد است. برگشت در عرصه سیاسی را برای همه محتمل می دانم و این امر برای احمدی نژآد هم وجود دارد. احمدی نژآد در چارچوب نظام است و جایی هم نرفته است که برنگردد. اما برای خود خط جدیدی از اصولگرایی تعریف کرده و با روشی جدید وارد عرصه سیاست ورزی شد که مورد تایید اکثریت اصولگرایان نبود و به باور من هم اشتباه است.و معتقدم باید روش و منش خود را تغییر دهد.

فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه ایستادگی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر