1

مصوبات امروز جلسه هیئت دولت

  • کد خبر : 152924
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

هیئت دولت به ریاست آقای روحانی، رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در آن، درباره مهم‌ترین مسائل جاری کشور، بحث و تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه، گزارش استاندار هرمزگان از شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی استان، اولویت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده، همچنین مشکلات و چالش‌های توسعه استان و آخرین وضع مصوبات سفر رئیس‌ جمهور به استان، به هیئت وزیران ارائه شد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید که اهم آن به این شرح است:

با تصویب دولت، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان مرکز اورژانس شهر تهران به‌منظور پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در اختیار اورژانس استان تهران قرار گرفت.

همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های کوچک نیمه‌تمام تأمین آب کشاورزی و تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری در استان گلستان اختصاص یافت.

هیئت وزیران به منظور مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان بم، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان کرمان قرار داد.

اختصاص مبلغ ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل و طوفان در استان سمنان، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو برای نوسازی خط اول آبرسانی به بندرعباس از میناب، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی برای بیمه حوادث مکان‌های مسکونی مددجویان تحت پوشش این کمیته و مبلغ ۴۶۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به استان‌های سراسر کشور برای تکمیل و تجهیز پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران به منظور آمادگی در برابر حوادث احتمالی، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران بود.

همچنین تعیین تعرفه‌های خدمات سازمان امور دانشجویان از دیگر موضوعات مصوب جلسه امروز بود.

هیئت وزیران به منظور توسعه شبکه آزادراهی کشور، افزایش ایمنی، کاهش آلایندگی زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها، سرعت در جابه‌جایی بار و مسافر، تکمیل کریدور ارتباطی غرب کشور و احداث قسمت مهمی از آزادراه کربلا حد فاصل همدان، سنقر، بیستون و کرمانشاه، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای احداث آزادراه یاد شده، حدود ۳۰۶ کیلومتر و تأسیسات جانبی خاص آن و نگهداری و بهره‌برداری از آن، به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه همدان – کرمانشاه با رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی اقدام کند.

با توجه به ضرورت تجدید ارزیابی دارایی‌ها در شرایط تورمی اقتصاد کشور به منظور شفاف‌سازی صورت‌های مالی و منظور کردن ذخیره وجوه کافی برای جایگزینی دارایی‌های ثابت در پایان عمر مفید آنها، آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با موضوع فعالیت مالیاتی آزاد حاصل از تجدید ارزیابی دارایی‌ها اصلاح شد.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و در اجرای مصوبات شورای عالی اداری مبنی بر ادغام تمام مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مربوط به حوزه مسکن و شهرسازی در مرکز تحقیقات و مسکن،‌ با تقدیم لایحه اجازه اصلاح اساسنامه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152924

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر