3

تالار بورس سبزپوش شد/بانکی‌ها و خودرویی‌ها درصدر

  • کد خبر : 160749
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

بورس تهران در معاملات امروز بعد از چند هفته روند نزولی، مثبت شد و روی سبز خود را بار دیگر به سهامداران نشان داد.

بورس تهران که از نیمه فروردین ماه وارد فاز منفی شده و با کاهش شدید قیمت ها و افزایش زیان سهامداران آنها را ناامید و عصبانی کرده بود، امروز بعد از مدتها مثبت شد و روی سبز خود را نمایان کرد.

افزایش اندک قیمت ها در بورس تهران موجب رشد ۱۸۳ واحدی شاخص و جلوگیری از وارد شدن آن به اعداد ابتدایی سال شد به طوری که در بازار امروز دماسنج بازار سرمایه از کانال ۶۲ هزار واحدی نجات پیدا کرد و به مرز ۶۳ هزار واحد برگشت.

در حالی افزایش جو بی اعتمادی و نگرانی در تالار شیشه ای موجب فروش سهم توسط حقیقی‌ها و عدم واکنش آنها به اخبار مثبت شده بود که امروز بازار سرمایه به برخی اخبار مثبت سیاسی و نیز اخبار ارائه شده توسط رئیس سازمان بورس در خصوص افزایش دامنه نوسان واکنش مثبت نشان دادند و با افزایش اندک قیمت ها رو به رو شد.

ایسنا/با مثبت شدن اندک قیمت ها اکثر سهامداران برای کم کردن زیان خود نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند با این حال اکثر شرکتهای بازار سرمایه به خصوص بانکها و خودرویی ها روند مثبتی به خود گرفتند به طوری که بانک های ملت، صادرات، تجارت، پالایشگاه اصفهان، تاپیکو، کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، بانک انصار، سایپا و پتروشمی مبین بیشتر تاثیر را در رشد ۱۸۳ واحدی شاخص بورس گذاشتند.

پتروشیمی خارک، پالایشگاه بندرعباس و پارس خودرو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، پتروشیمی فناوران و فولاد خراسان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز در مجموع ۵۷۳ میلیون سهم به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح ۲۸۴ هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160749

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر